تبلیغات
کاملترین اموزش تراوین - نکات نه چندان بدیهی در تراوین
دوشنبه 1 آذر 1389

نکات نه چندان بدیهی در تراوین

   نوشته شده توسط: Puzzle_JJ    

سلام
اینجا یه سری نکات نه چندان بدیهی در تراوین رو توضیح میدیم



خوب:
این نکات، چیزایی هست که غالباً خیلی بدیهی نیست و ممکنه شما تا مدت خوبی ازش بی اطلاع باشین. البته بعضی هاش رو ممکنه شنیده باشین، اما خب یه مجموعه از همه شون فکر کنم مفید باشه. اگه شما هم نکته ای مد نظر دارین، برام پیام بذارین تا با اسم خودتون این جا بذارم. ممنون.


~~~~~~~~~~~~~~~~

آیا می دانید که ...
  1. جابه جایی قهرمان: یه قهرمان رو (حتی اگه زنده باشه) می شه بین دهکده ها(ی مختلف یک بازیکن) جابه جا کرد؟
    بر خلاف تمام انواع نیروی دیگه که از یک دهکده خاص تولید می شن و تا آخر بازی فقط می تونن از همون دهکده حمله بکنن (پلاک ثابت شهرشون رو دارن!)، قهرمان رو می شه بین دهکده ها جابه جا کرد و از دهکده های مختلف برای حمله فرستاد! برای این منظور کافیه که دهکده مقصد پیش از رسیدن قهرمان، عمارت قهرمان داشته باشه. در اون صورت می تونین ببینین که به محض رسیدن قهرمان (به عنوان نیروی پشتیبان) قهرمان جزوی از سربازهای دهکده مقصد می شه و توی لیست سربازان قرار می گیره (نه لیست نیروهای کمکی!).

  2. کسب تجربه قهرمان: تجربه قهرمان با کشتار به دست می یاد و این تجربه برابر گندم مصرفی مقتولین هست و ربطی به نیروهای همراه قهرمان (تو همون موج حمله) نداره.

  3. فروم اتحاد: توی فروم اتحاد شما می تونین با گذاشتن [ b ] (سه کاراکتر بدون space) قبل از یه مدت و [ / b ] (چهار کاراکتر بدون space) بعد از یه متن اون تیکه رو bold (تیره) کنین؟
    دقت کنین که تگ پایانی چهار کاراکتر داره که به ترتیب ] و بعد / و بعد b و بعد [ هست. (ممکنه تو کامپیوتر شما ] و [ برعکس نشون داده بشه؛ شما فرض کنین از چپ به راست داره نوشته می ش). من این فاصله ها رو برای این گذاشتم که فروم خودش این tag ها رو اِعمال می کنه رو متنم (به جای این که نشون بده!)
    به جای [b ] اگه از [ i ] یا [ u ] استفاده کنین (و بالطبع حرف b پایانی رو با i یا u جایگزین کنین) متن شما ایتالیک (کج) و underlined (زیرخط دار) می شه.
    هم چنین می تونین با [ color=blue ] (و آخرش [ / color ] (کلاً بدون space) متن تون رو آبی بنویسین. به جای blue از رنگ های عادی دیگه (مثل red یا green) هم می تونین استفاده کنین. (منبع این نکته: help انگلیسی).

  4. مخفیگاه: تا لول ۵ مخفیگاه، مخفیگاه هیچ گندمی مصرف نمی کنه!
    پس اگه می خواین گندم اضافی حروم نکنین شاید (صرفاً شاید) بد نباشه که بعد از یه مخفیگاه لول ۱۰، مثلاً دو تا مخفیگاه لول ۵ بزنین. البته ذخیره دو تا لول ۵ می شه ۵۶۰ و نه ۱۰۰۰! اما خب هزینه اش کمتره.
    مخفیگاه گول گنجایشش دو برابر هست (یعنی تو لول ۱۰، ۲۰۰۰ تا از هر منبع رو نگه می داره) و اثر مخفیگاه تمام نژادها وقتی مهاجم توتن باشه به دو سوم کاهش پیدا می کنه (یعنی اگه ۳ تا مخفیگاه سطح ۱۰ رومن باشه، جمعاً جلوی توتن از هر منبع ۲۰۰۰ تا نگه می داره).

  5. قصر.اقامتگاه: هزینه ساخت و ارتقاء اقامتگاه از سطح صفر تا سطح ۱۰ حدود ۶۰ هزار منبع هست و برای قصر از سطح صفر تا سطح ۱۰ حدود ۹۰ هزار منبع!
    البته قصر امکان پایتخت کردن رو به شما می ده و در لول های ۱۰، ۱۵ و ۲۰ (جمعاً سه بار) به شما slot خالی برای تسخیر/بنا ی دهکده جدید می ده ولی اقامتگاه در لول های ۱۰ و ۲۰ (جمعاً دو بار).

  6. سطح منابع: از نظر اقتصادی همیشه سعی کنین اختلاف سطح مزارع یه منبع تون حداکثر یک باشه؛ یعنی دو سطح اختلاف وجود نداشته باشه.

  7. کارخانه: یک استثناء برای نکته بالا لول ۹ هست. یعنی وقتی یه منبعتون رفت به لول ۹ (خصوصاً چوب/خشت/آهن) همون منبع رو بلافاصله به لول ۱۰ برسونین (یعنی بشه یه ۱۰ و سه تا دونه ۸) تا بتونین ساختمون مربوطه (آجرپزی، آهنگری، چوب بری) رو بزنین. این ساختمون ها در مقایسه با ارتقاء سایر فیلدهای همون منبع از ۸ به ۹ هزینه آپدیت کمی دارن (حداقل تا ۱۵ درصد). بهترین زمان ساخت آسیاب/نانوایی برای دهکده های عادی (مثل دهکده اول) هم تو این پست هست.

  8. حمله عادی یا غارت: هرگز حمله عادی نکنین مگر: ۱) می خواین اسیراتون رو آزاد کنین. ۲) می خواین با منجنیق/دیوارکوب حمله کنین. ۳) توی شبیه ساز جنگ حتماً حساب کردین که به صرفه تر هست (معمولاً وقتی اتفاق می افته که تو غارت بیش از ۸۰٪ نیروهای مدافع نابود بشن)
    به پیشنهاد Farzan عزیز
    : «به جز اینها موارد دیگه ای مثل حمله با سناتور و رییس، حمله با قهرمان به نقشه WW هم باید روی مد حمله عادی باشه. همچنین تمامی فیکها روی مد عادی باید ارسال شوند تا دشمن فکر کنه که منجنیق و دیوارکوب فرستادی. مگه به فیک به یکی از فارمهات باشه که بیش از یک دهکده داشته باشه و اینطوری گمراهش کنی که کجا رو میخوای فارم کنی.»

  9. دیوار: اعدادی که توی این جدولها (دیوار رومن، دیوار گول، دیوار توتن) برای تخریب دیوار نوشته شده برای تخریب کامل در یک مرحله هست!
    دیوار توتن خیلی دیوارکوب بیش تری برای تخریب می خواد (در مقایسه با دیوار گول و رومن)، ولی دفاعش کمتره. کلاً دفاع دیوار بر حسب قدرت دفاع هست: اوّل رومن، دوم گول، سوم توتن و بر حسب تعداد دیوارکوب مورد نیاز دقیقاً بر عکس همین هست. ضمناً دیوار توتن برای ساختنش آهن نمی خواد!
    البته اگه تعداد دیوارکوب هاتون کمتر از حد نیاز باشه (مثلاً برای دیوار رومن سطح ۶ به جای ۶ تا دیوارکوب، ۵ تا بفرستین) سطح دیوار رو پایین می یاره. شبیه ساز جنگ این جا می تونه خیلی کمکتون بکنه. مثلاً با این که گفته شده تخریب دیوار سطح ۲۰ توتن به ۲۶۰ تا دیوارکوب احتیاج داره، اما با ۳۰ تا دیوارکوب می شه یه لول سطحش رو آورد پایین!
    به پیشنهاد Farzan عزیز
    : «این البته واسه وقتیه که طرف هیچ نیروی دفاعی نداشته باشه وقتی نیروی دفاعی داشته باشه دیگه وضعیت اینطوری نیست. میبینین که با 1000 تا دژکوب هم حمله می کنین سطح دیوار نمیاد پایین»

  10. استفاده از کیبرد در نقشه: توی صفحه ی نقشه در بازی (دایره سوم از ۵ تا)، شما با زدن کلیدهای جهت (بالا، پایین، چپ، راست) می تونین توی نقشه جا به جا بشین!
    ضمناً با کلیک روی فلش های کوچیک سمت راست پایین، شما می تونین ۷ واحد در راستای مربوطه حرکت کنین. و اگه ماوس رو روی فلش ها نگه دارین، بهتون جهت حرکت رو (به فارسی) می گه.
    ضمناً با نگه داشتن ماوس روی مقدار منابع (در هر صفحه دهکده) می تونین نرخ رشدشون رو ببینین.

  11. منجنیق : تعداد منجنیق های مورد نیاز برای تخریب یک ساختمون بر حسب سطح اون ساختمون توی این شکل هست. (با تشکر از Serok که این جدول رو از پست دوستش Simko توی tee داد).
    به پیشنهاد Farzan عزیز: «این البته واسه وقتیه که شرایطی که موج پاکسازی مدافعان رو از بین برده باشه. البته در اردوگاه سطح 20 وقتی با بیش از 20 منجنیق حمله می کنین منجنیقها نصف نصف 2 تا هدف رو می زنند و در نتیجه باید با دو برابر این مقادیر حمله بشه. International player ها معتقدند که همیشه با بیش از 10 درصد این مقادیر باید به جایی حمله کرد. مثلا برای زدن سطح منابع 10 به جای 28 منجنیق توی سطح 0 با 35 منجنیق و توی سطح20 به جای 20 منجنیق با 25 منجنیق حمله می کنند.
    و نکته دیگه اینه که این اعداد واسه یه شهر غیر پایتخته. توی پایتخت وقتی سنگتراشی داره دیگه این اعدادصادق نیستند. مثلا بعد از اواسط بازی معمولا توی حمله به پایتخت هدف زدن فیلدهای گندم هست. توی سروهای جهانی کسی ریسک نمی کنه چون حمله به پایتخت خیلی خطرناک هست بنا بر این واسه زدن فیلد لول ۱۹ با ۲۰۰ کاتا حمله می کنن. بعضی ها کمتر (۱۵۰) بعضی ها بیشتر (۲۲۰)».

  12. روحیه مردم: یه چیزی هست به اسم morale bonus یا روحیه مردم که باعث می شه اگه یه بازیکن پرجمعیت به یه بازیکن کم جمعیت حمله کنه، بر حسب نسبت جمعیتشون به بازیکن مدافع کم جمعیت یه درصد دفاعی ای اضافه بشه. برای همین بهتره اگه به یه دهکده با جمعیت کم تر از خودتون حمله می کنین، حتماً اعداد «جمعیت» (جمعیت کل دهکده های طرفین) رو هم در شبیه ساز بزنین.
    این پست Farzan رو بخونین تا دقیق تر متوجه بشین!

  13. جاسوسی: در فرستادن جاسوس، نوع حمله (عادی / غارت) اصلاً تفاوتی نداره.
    در مأموریت جاسوسی هرگز از جاسوس های مدافع کسی کشته نمی شه و در صورتی که حداقل یک جاسوس مهاجم کشته بشه، مدافع از جاسوسی با خبر می شه.
    هم چنین با داشتن حداقل ۱۰ جاسوس در خونه، شما می تونین تقریباً از هر جاسوسی ای (حتی با ۱۰۰۰ جاسوس مهاجم) مطلع بشین. اما خب برای این که به فرض بتونین ۱۵ جاسوس مهاجم رو کاملاً خفه کنین (که هیچ کدوم بر نگردن و اطلاعات لو نره) حدوداً به ۳۰ جاسوس در منزل نیاز دارین!

  14. با یاد آوری farari عزیز: یه سری از مواقع اگه شما نیروی مهاجمتون رو افزایش بدین، نه تنها خسارت حریفتون بیش تر نمی شه بلکه ممکنه خسارت خودتون هم بالا بره!
    مثالش حمله ی ۲ شوالیه رومن به ۴۰ گرزدار توتن هست که در این حالت همه (تمام مهاجمین و مدافعین) می میرند. ولی اگه به حمله کننده ۵ تا لژیونر رومن هم اضافه بشه در کمال ناباوری تمام مهاجمین کشته می شن ولی از مدافعین ۵ تا زنده می مونه! یعنی دقیقاً برعکس چیزی که انتظار می ره.
    این مطلب مفصّلاً و با دلیلش توی این پست بررسی شده. حتماً قبل از هر حمله ای از شبیه ساز kirilloid (و نه شبیه ساز خود بازی) استفاده کنین و تست کنین که اگه تمام نیروها رو بفرستین بهتره تو حمله یا ۹۰ درصدشون یا ۸۵ درصدشون یا ۸۷ درصدشون!

پیروز و سربلند باشید


با تشکر از eyedean عزیز بابت این مطلب