تبلیغات
کاملترین اموزش تراوین - چه زمانی در زره سازی بهبود دهیم؟
سه شنبه 18 آبان 1389

چه زمانی در زره سازی بهبود دهیم؟

   نوشته شده توسط: Puzzle_JJ    

سلام
اینجا در مورد اینکه چه زمانی در زره سازی بهبود دهیم؟ بحث می کنیم


خوب:

این ریاضیات که میگیم، در حد چهار عمل اصلیه اما اگه همین 4عمل اصلی رو دم دست داشته باشیم و در قدمهایی که میخوایم برداریم ازش استفاده کنیم، میتونیم پیشرفت بهتری داشته باشیم نسبت به زمانی که همینجوری و هر وقت دلمون خواست یا احساس نیاز کردیم یه کاری رو انجام بدیم. در واقع برای مدیریت بهتر روی منابع و زمان، همین دودوتا چارتای ساده خیلی میتونه کمکمون کنه.

یکی از ساختمونهای نظامی این بازی، زره سازیه.
این ساختمون علاوه بر این که پیشنیاز بعضی چیزاست، محل تحقیق برای افزایش قدرت دفاعی سربازها هم هست.

اما مکانیسم این افزایش چیه؟ با هر ارتقاء، چقدر به نیروی دفاعی سربازامون اضافه میشه؟

لازم به ذکره که این بهبود، فقط شامل حال سربازائیه که توی همون دهکده ساخته شدن، نه تمامی سربازان (همه دهکده ها) و همچنین در صورتی که تمامی این تحقیقات (بهبود) یا بخشی از اونها رو انجام داده باشین، بعدها که توی دهکده جا کم بیارین و این ساختمون رو خراب کنین، تحقیقات (بهبودهای) انجام شده سرجای خودشون هستن و به بیان دیگه، تاثیر اونها در سربازان اون دهکده از بین نمیره.

با هر باز "بهبود" یا همون ارتقا دادن در مورد یک نوع سرباز خاص، به میزان 1.5درصد به توان دفاعی سطح فعلی اون نوع سرباز اضافه میشه.

یعنی اگر توان دفاعی یک سرباز، 100 باشه، بعد از انجام تحقیق سطح 1 توان دفاعی سرباز میشه 101.5 و بعد از انجام تحقیق سطح 2، توان دفاعی سرباز میشه 103.0225 و بعد از تحقیق سطح 3، میشه 104.568

یعنی این ضریب 1.5درصد، در توان دفاعی فعلی اعمال میشه، نه توان دفاعی پایه (اولیه) سرباز.

حالا هزینه واقعی این ارتقا چقدره و واقعاً چقدر میارزه؟

برای این که محاسبات مشخص تر بشن، کار رو با یک مثال جلو میبرم: سرباز پیاده گول.

مشخصات سرباز پیاده گول:

قدرت حمله: 15
قدرت دفاع مقابل پیاده نظام: 40
قدرت دفاع مقابل سواره نظام: 50
هزینه نگهداری: 1 گندم در ساعت
هزینه ساخت:
چوب: 100
خشت: 130
آهن: 55
گندم: 30
جمع منابع: 315

همینجا یه یادآوری بکنم. تقریباً توی تمامی محاسباتی که انجام میدیم، جمع منابع لازم برای ساخت یک سرباز یا ساختمان جزو جدانشدنیه. در چنین صورتی، فرض میکنیم که تمامی 4 نوع منبع مورد استفاده در این بازی، ارزش یکسان و برابر دارن.

برگردیم به موضوع. حالا اگر یه نگاهی به هزینه "بهبود" سرباز پیاده در زره سازی بندازیم، این موارد رو میبینیم:

زره سازی سطح 1: بهبود سطح 1 سرباز پیاده (1.5%+)
چوب: 800
خشت: 1010
آهن: 585
گندم: 370
جمع: 2765

با خرج کردن این منابع، توان دفاعی سرباز پیاده به میزان 1.5 درصد بالا میره، یعنی اگر 200 سرباز پیاده داشته باشیم، بعد از این ارتقاء انگار 203 سرباز پیاده عادی داریم (فقط از نظر دفاعی، قدرت حمله آقایون و مقدار غذای مصرفیشون تکون نمیخوره).

مقدار منابعی که باید خرج کنیم، از طرفی تقریباً برابر با منابعیه که صرف ساخت 9 سرباز پیاده میشه:

2765 تقسیم بر 315 = 8.78

توان تهاجمی و تدافعی این سربازها میشه:

قدرت حمله: 9 * 15 = 135
قدرت دفاع مقابل پیاده نظام: 9 * 40 = 360
قدرت دفاع مقابل سواره نظام: 9 * 50 = 450

اینطور که معلوم میشه، اگر تعداد سربازانمون کم باشه، بهتره بجای انجام این ارتقاء، چندتا سرباز دیگه بسازیم که صرفه اش خیلی بیشتره.
حالا میخوایم حساب کنیم که چه زمانی اگر این ارتقا رو انجام بدیم، بهترین زمان حساب میشه و بیشترین بهره رو برای ما داره.

برای این منظور، اون 1.5درصد باید در چه تعداد سرباز اعمال بشه که لااقل توان دفاعی به اندازه اعداد بالا، افزایش پیدا کنه؟

جواب اینه: با یه تناسب میتونیم به این عدد برسیم.
اون ضریب 1.5درصد، معادل میشه با 360 قدرت دفاع مقابل پیاده و 450 قدرت دفاع مقابل سواره. پس 100درصد (قدرت دفاع کل سربازان) میشه:

1.5 / (360 * 100) = 24000
یعنی قدرت دفاع مقابل پیاده کل سربازان 24000 تاس، پس تعداد سربازان میشه 24000 تقسیم بر 40 یعنی 600 سرباز.

از ظریق قدرت دفاع مقابل سواره نظام هم که بریم، باز به همین عدد میرسیم:

1.5 / (450 * 100) = 30000
50 / 30000 = 600

یعنی اگر 600 سرباز پیاده داشته باشیم و در زره سازی، بهبود سطح 1 رو انجام بدیم، معادل 360 به قدرت دفاع مقابل پیاده و 450 به قدرت دفاع مقابل سواره این 600تا سرباز اضافه میشه، یعنی میشه گفت که بجای 600 سرباز، 609 سرباز داریم. توجه کنین که 9 برابر با 1.5 درصد 600 میشه.

نتیجه ای که میگیریم، اینه که ارتقاء در زره سازی و همینطور اسلحه سازی رو باید زمانی انجام داد که سربازاتون به یه حدنصاب حداقلی رسیده باشن، در غیر این صورت اگه با پول لازم برای ارتقا سرباز بسازین، نتیجه بهتری میگیرین. در این صورت، تنها ضرری که میکنین، اینه که مثلاً ساعتی 9 تا گندم بیشتر برای غذای اون سربازا مصرف میشه.

بهتره که ارتقای زره سازی رو فقط برای سربازای دفاعی و ارتقای اسلحه سازی رو فقط برای سربازای تهاجمی انجام بدیم. جاسوس/ردیاب/خبرچین یه نیروی استثنائیه که هر دو مورد بهبود اسلحه سازی و زره سازی براش کاربرد داره.

محاسبات مربوط به اسلحه سازی رو توی یه سرفصل دیگه بررسی می کنیم.

حالا خودتون از هر نژادی که انتخاب کردین و سربازی که میخواین ارتقا بدین، عددهای مربوطه رو بذارین توی محاسبات بالا و اون تعداد حداقل رو به دست بیارین.

یه کمی با حساب و کتاب جلو بریم و منابعمون رو در وقت مناسب و راه درست مصرف کنیم، مسلماً سریعتر به قدرتی که استحقاقشو داریم میرسیم.

از سایر دوستان خواهشمندم اگر هر گونه اشکالی در این حساب و کتابها میبینن، با اصلاح اونا تاپیک رو به درد بخورتر بکنن. ارسال پستهایی مثل "درسته" یا "نسبتاً درسته" هم کار خیلی خیلی قشنگیه!

موفق باشید

لازم به ذکره که بگم این مطلب از Babak عزیز است