تبلیغات
کاملترین اموزش تراوین - چه زمانی در اسلحه سازی بهبود دهیم؟
چهارشنبه 19 آبان 1389

چه زمانی در اسلحه سازی بهبود دهیم؟

   نوشته شده توسط: Puzzle_JJ    

سلام
در مورد اینکه چه زمانی در اسلحه سازی بهبود دهیم؟ بحث کی کنیم



خوب:
یکی از ساختمونهای نظامی این بازی، اسلحه سازیه.
این ساختمون علاوه بر این که پیشنیاز ساختن بعضی ساختمانها و نیروهای نظامیه، محل تحقیق برای افزایش قدرت حمله سربازها هم هست.

اما مکانیسم این افزایش چیه؟ با هر ارتقاء، چقدر به نیروی تهاجمی سربازامون اضافه میشه؟

لازم به ذکره که این بهبود، فقط شامل حال سربازائیه که توی همون دهکده ساخته شدن، نه تمامی سربازان (همه دهکده ها) و همچنین در صورتی که تمامی این تحقیقات (بهبود) یا بخشی از اونها رو انجام داده باشین، بعدها که توی دهکده جا کم بیارین و این ساختمون رو خراب کنین، تحقیقات (بهبودهای) انجام شده سرجای خودشون هستن و به بیان دیگه، تاثیر اونها در سربازان اون دهکده از بین نمیره.

با هر باز "بهبود" یا همون ارتقا دادن در مورد یک نوع سرباز خاص، به میزان 1.5درصد به توان اون نوع سرباز اضافه میشه.

یعنی اگر توان حمله یک سرباز، 100 باشه، بعد از انجام تحقیق سطح 1 توان حمله سرباز میشه 101.5 و بعد از انجام تحقیق سطح 2، توان حمله سرباز میشه 103.0225 و بعد از تحقیق سطح 3، میشه 104.568

یعنی این ضریب 1.5درصد، در توان حمله فعلی اعمال میشه، نه توان حمله پایه (اولیه) سرباز.

حالا هزینه واقعی این ارتقا چقدره و واقعاً چقدر میارزه؟

برای این که محاسبات مشخص تر بشن، کار رو با یک مثال جلو میبرم: رعد (گول).

مشخصات رعد:

قدرت حمله: 90
قدرت دفاع مقابل پیاده نظام: 25
قدرت دفاع مقابل سواره نظام: 40
هزینه نگهداری: 2 گندم در ساعت
هزینه ساخت:
چوب: 350
خشت: 450
آهن: 230
گندم: 60
جمع منابع: 1090

همینجا یه یادآوری بکنم. تقریباً توی تمامی محاسباتی که انجام میدیم، جمع منابع لازم برای ساخت یک سرباز یا ساختمان جزو جدانشدنیه. در چنین صورتی، فرض میکنیم که تمامی 4 نوع منبع مورد استفاده در این بازی، ارزش یکسان و برابر دارن.

برگردیم به موضوع. حالا اگر یه نگاهی به هزینه "بهبود" رعد در اسلحه سازی بندازیم، این موارد رو میبینیم:

اسلحه سازی سطح 1: بهبود سطح 1 رعد (1.5%+)
چوب: 1275
خشت: 1625
آهن: 905
گندم: 290
جمع: 4095

با خرج کردن این منابع، توان حمله رعد به میزان 1.5 درصد بالا میره، یعنی اگر 200 تا رعد داشته باشیم، بعد از این ارتقاء انگار 203 تا رعد عادی داریم (فقط از نظر حمله، قدرت دفاعی و مقدار غذای مصرفی آقایون تکون نمیخوره).

مقدار منابعی که باید خرج کنیم، از طرفی تقریباً برابر با منابعیه که صرف ساخت 4 تا رعد میشه:

4095 تقسیم بر 1090 = 3.76

توان تهاجمی و تدافعی این رعدها میشه:

قدرت حمله: 4 * 90 = 360
قدرت دفاع مقابل پیاده نظام: 4 * 25 = 100
قدرت دفاع مقابل سواره نظام: 4 * 40 = 160

اینطور که معلوم میشه، اگر تعداد سربازانمون کم باشه، بهتره بجای انجام این ارتقاء، چندتا سرباز دیگه بسازیم که صرفه اش خیلی بیشتره.
حالا میخوایم حساب کنیم که چه زمانی اگر این ارتقا رو انجام بدیم، بهترین زمان حساب میشه و بیشترین بهره رو برای ما داره.

برای این منظور، اون 1.5درصد باید در چه تعداد سرباز اعمال بشه که لااقل توان حمله به اندازه اعداد بالا، افزایش پیدا کنه؟

جواب اینه: با یه تناسب میتونیم به این عدد برسیم.
اون ضریب 1.5درصد، معادل میشه با 360 قدرت حمله. پس 100درصد (قدرت حمله کل سربازان) میشه:

1.5 / (360 * 100) = 24000
یعنی قدرت حمله کل رعدها 24000 تاس، پس تعداد رعدها میشه 24000 تقسیم بر 90 یعنی 267 رعد.

یعنی اگر 267 رعد داشته باشیم و در اسلحه سازی، بهبود سطح 1 رو انجام بدیم، معادل 360 به قدرت حمله این 267 تا رعد اضافه میشه، یعنی میشه گفت که بجای 267 تا رعد، 271 رعد داریم. توجه کنین که عدد 4 برابر با 1.5 درصد 267 میشه.

نتیجه ای که میگیریم، اینه که ارتقاء در زره سازی و همینطور اسلحه سازی رو بهتره زمانی انجام بدیم که سربازامون به یه حدنصاب حداقلی رسیده باشن، در غیر این صورت اگه با پول لازم برای ارتقا سرباز بسازین، نتیجه بهتری میگیریم. در این صورت، تنها ضرری که میکنیم، اینه که مثلاً ساعتی 8 تا گندم بیشتر برای غذای اون رعدها مصرف میشه.

بهتره که ارتقای اسلحه سازی رو فقط برای سربازای تهاجمی و ارتقای زره سازی رو فقط برای سربازای دفاعی انجام بدیم. این وسط، جاسوس/ردیاب/خبرچین یه استثنا میتونه باشه که انجام بهبود هم توی زره سازی و زره اسلحه سازی هر دو به دردش میخورن.

حالا خودتون از هر نژادی که انتخاب کردین و سربازی که میخواین ارتقا بدین، عددهای مربوطه رو بذارین توی محاسبات بالا و اون تعداد حداقل رو به دست بیارین.

یه کمی حساب و کتاب و با برنامه جلو رفتن و مصرف منابعمون در راه و زمان درست، بازدهی بهتری در پیشرفت اکانتمون خواهد داشت. البته این مدل حساب کردن، بیشتر به کار بازیکنهایی میاد که حوصله یا وقت یا توان غارت کردن درست و حسابی رو ندارن، وگرنه بازیکنهایی که غارتگرای خیلی خوبی هستن اصولاً دنبال راههایی میگردن که جلوی سرریز انبارهاشون رو بگیرن!

از دوستان خواهش میکنم با تذکرات و راهنمایی هاشون کمک کنن این موضوع پربارتر و به درد بخور بشه.

موفق باشید