تبلیغات
کاملترین اموزش تراوین - روش چیف کردن
چهارشنبه 19 آبان 1389

روش چیف کردن

   نوشته شده توسط: Puzzle_JJ    

سلام
اینجا روش چیف کردن رو توضیح میدیم و برای محاسبات دقیق به این مطلب در همین سایت بروید


خوب:
چیف کردن

چیف در لغت به معنای رئیس است و اصطلاحاً به تسخیر کردن دهکده ای توسط رئیس گفته می شود.
با رئیس (نژاد توتن ها)/رئیس قبیله (نژاد گول ها)/سناتور (نژاد رومی ها) می شه دهکده ی دیگه ای رو چیف کرد.

ساخت رئیس

برای ساختنش باید اونو تو دارالفنون سطح 20 تحقیق کنید و بعد در اقامتگاه/قصر دارای اسلات خالی بسازید.
اقامتگاه در سطوح 10 و 20 توانایی ساختن سه مهاجر یا یک رئیس را به شما می دهد.
قصر در سطوح 10 و 15 و 20 توانایی ساختن سه مهاجر یا یک رئیس را به شما می دهد (قصر سطح 20 نیازمند دو انبار است).

هزینه ی تحقیق و ساخت رئیس

سناتور (رومی ها)
رئیس (توتن ها)
رئیس قبیله (گول ها)

مراحل چیف کردن

1. داشتن رئیس
2. ترجیحاً هماهنگی با چند دوست (اگه چند نفری بهش حمله کنید، وفاداری سریعتر پایین میاد و دهکده مال کسی می شه که وفاداری رو صفر کرده)
3. ابتدا شما باید مدتی حمله ی فیک (با یک سرباز) به فاصله ی زمانی کم به دهکده های هدف بدید تا هنگام رسیدن حملات اصلی نتونه تشخیص بده.
4. پاکسازی کامل نیروهای دفاعی توسط یک حمله ی عادی
5. تخریب قصر/اقامتگاه
6. فاصله ی بین پاکسازی تا رسیدن رئیس بهتره کمتر از 3 ثانیه باشه تا بلایی سر رئیس نیاد.
7. حمله مجدداً با رئیس تا رساندن وفاداری به صفر (هر بار همراه رئیس دوباره پاکسازی و منجنیق برستید تا اگه دوباره اقامتگاه/قصر ساخته بود خراب بشه و اگه نیروی کمکی گرفته بود رئیستون نمیره)
8. برای راحتی کار می توانید ساختمان اصلی (تا نتونه سریع اقامتگاه/قصر بسازه) و تالار شهر (تا نتونه جشن بزرگ بگیره) را هم تخریب کنید.

چند نکته درباره چیف

1. شما نمی توانید با تخریب قصر در پایتخت، پایتخت بودن را از آن دهکده بگیرید.
2. رئیس و رئیس قبیله در هر حمله حداکثر بین 20% تا 25% از وفاداری دهکده کم می کنند و سناتور حداکثر بین 25% تا 30% (نیروهای رومن همیشه کیفیت خوبی دارند)
3. برای برگزاری جشن بزرگ شما به تالار شهر سطح 10 نیاز دارید. این جشن باعث می شود رئیس شما 5% تأثیر بیشتر بگذارد و رئیس مهاجم 5% کمتر.
4. میزان کم شدن وفاداری به جشن بزرگ دو طرف، نسبت جمعیت مهاجم به مدافع (شبیه این) و عامل شانس بستگی دارد.
5. رئیس قبیله از رئیس/سناتور سریعتر است.
6. قصر داشتن در یک دهکده و پایتخت بودن آن کاملاً متفاوتند و لزوماً دهکده ای که قصر داشته باشد پایتخت نیست.
7. اگر بین دو حمله، هدف اقامتگاه/قصر بسازد به ازای هر سطح، 1% در ساعت به وفاداری آن دهکده نسبت به صاحبش اضافه می شود (مثلاً در سطح 3، 3%) و این کار مهاجم را دشوار می کند.
8. با رئیس باید حمله ی عادی بکنید.

دهکده پس از چیف شدن

1. اگر جمعیت کل هدف (قبل از چیف) از جمعیت کل شما (قبل از چیف) بیشتر باشد هیچ بلایی سر منابع و ساختمان ها نمیاد، در غیر این صورت یک لول از همه ی ساختمان ها و منابع کم می شود.
2. تمام نیروهای ساخته شده در آن دهکده نابود می شوند (حتی اگر در دهکده ی دیگری باشند).
3. تمام تحقیق های انجام شده توسط آن دهکده (در زره سازی، اسلحه سازی و دارالفنون) باید دوباره انجام شوند.
4. حتی اگر نژاد هدف با شما تفاوت داشته باشد نمی توانید سربازهای آن نژاد را بسازید.
5. دهکده پس از تسخیر به نژاد شما در می آید، یعنی اگر نژاد شما با هدف متفاوت باشد ساختمان مخصوص هر نژاد (تله ساز/آبخوری اسب ها/لیموناد سازی) محو می شود.
6. دیوار شهر نابود می شود.
7. وفاداری دهکده به چیف کننده بلافاصله پس از چیف شدن صفر است و به همین دلیل بسیار آسیب پذیر است و اگر بازیکن تصمیم به پس گرفتن آن بکند بدون مشکلی می تواند این کار را بکند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید نیروی دفاعی را جوری بفرستید که چند ثانیه بعد از آخرین حمله با رئیس به آنجا برسد. بهترین راه برای افزایش وفاداری ساختن اقامتگاه (و قصر) است. اقامتگاه/قصر در سطح 1 ساعتی 1% به وفاداری اضافه می کند و سطح 8، 8% و ...
8. سرزمین های متروکه ی گرفته شده توسط آن دهکده آزاد می شوند، اما مثل هر سرزمین تازه آزاد شده ی دیگری، مدتی طول می کشد تا جانورهایش دوباره زیاد شوند و بهترین کار، گرفتن دوباره ی آن ها با فاصله ی زمانی کم پس از تسخیر است.
9. مهم: چنانچه هدف، از دهکده ای که می خواهید چیف کنید، دهکده ی دیگری ساخته یا تسخیر کرده باشد، شما نمی توانید از آن دهکده در سطح 10 اقامتگاه/قصر استفاده کنید و باید قصر را به 15 یا 20 و اقامتگاه را به 20 برسانید (به اصطلاح یکی از اسلات هایش پر است). اگر هم با اقامتگاه دو دهکده از آن گرفته باشد و یا با قصر سه دهکده که عملاً اسلات خالی ندارد. چاره ی کار هم این است که یا طرف حذف اکانت کند، یا دهی که توسط ده چیف شده ساخته شده با منجنیق محو شود که تنها دهکده ی یک فرد را نمی توان محو کرد.

چه دهکده هایی برای چیف کردن مناسبند؟

به طور کلی، دهکده ی ایده آل برای چیف کردن باید جمعیتی بر مبنای زیر داشته باشه:

1. دهکده های 6 گندمی 600 به بالا
2. دهکده های 9 گندمی 400 به بالا
3. دهکده های 15 گندمی 200 به بالا

توجه کنید که این اعداد میانگین هستند و تحت شرایطی (نبودن دهکده ی خوب نزدیک و ...) می توانند کمی هم کمتر باشند، اما خوب هرچه بیشتر بهتر.
چیف کردن دهکده های 15 گندمی کمی ریسک هست چون ممکنه هدف فقط ساختمون بالا برده باشه و به گندمزارهایی که مورد نظر شماست (که از قضا جمعیت هم زیاد بالا نمی برند) نرسیده باشه.

شرایط دیگری هم وجود دارند که کاملاً واضح هستند و من فقط به آن ها اشاره می کنم:

1. هدف در دهکده های دیگرش نیروی قابل توجه نداشته باشد (مخصوصاً رئیس)
2. اعضای اتحادش قوی نباشند یا زیاد به هدف نزدیک نباشند.
3. در منطقه ی خوش آب و هوایی واقع باشد (متروکه های خوبی داشته باشد)!

اگر این شرایط را داشته باشد بهتر است و مهم ترین شرط همان جمعیت است.

خالی کردن اسلات دهکده ی خودی

فرض کنید 3 دهکده دارید که به ترتیب با سطح اقامتگاه 10 هر سه را ساختید و دهکده دوم را میخواهید به عنوان پایتخت قرار داده و 3 تا چیف داشته باشید. قاعدتا شما ده سوم رو با اون ده گرفتید و اسلات آن بسته هست.
برای این کار شما از دهکده دیگری یک چیف بسازید و ده سوم را چیف کنین. در این صورت اسلات ده سوم به اسلات دهی که با آن آنجارا چیف کردید منتقل شده و اسلات پایتخت باز می شود.

موانع چیف کردن

1. شما نمی توانید پایتخت و تنها دهکده بازیکنی را تسخیر کنید.
2. اگر شما جانشین هدف بوده اید یا هدف جانشین شما بوده است، تا دو هفته پس از حذف جانشینی چیف کردن آنجا غیر ممکن است (رئیس عمل نمی کند).
3. اگر شما و هدف از یک کامپیوتر استفاده می کنید، تا دو هفته پس از حذف استفاده از یک کامپیوتر چیف کردن آنجا غیر ممکن است (رئیس عمل نمی کند).
4. تا دو روز پس از خارج شدن یکی از طرفین یا هر دو طرف از اتحاد (یا اتحاد متحد) چیف کردن آنجا غیر ممکن است


لازم به ذکره که بگم این مطلب از S.J.S عزیز است