تبلیغات
کاملترین اموزش تراوین - روشهای ساخت همر برای تخریب عمارت جادو با سناریوهای مختلف

سلام

اینجا در مورد روشهای ساخت همر برای تخریب عمارت جادو با سناریوهای مختلف بحث می کنیم

خوب:
بخش اول : صورت مساله و پاسخ آن


صورت مساله اینه که، میخواهیم ببینیم که وقتی میخواهیم سطح 1 عمارت جادو رو با دو تا همر بیاریم پایین، اون 2 تا همر توی کارگاهشون چی بسازند بهتره ؟ جفت منجنیق؟ جفتشون هم دژکوب هم منجنیق؟ یکی دژکوب یکی منجنیق؟ کدوم دژکوب، کدوم منجنیق ؟ این مساله، توی دو موضوع بررسی میشه. یکی اینکه نژاد مدافع چی باشه و دیگری اینکه چقدر دفاع توی واندر باشه.

شرایط این آنالیزها به این صورت هستند :

1. برای آنالیز هر همری ، از همرهای بچه های سرور 2 به عنوان نمونه استفاده شده است . سطح اسلحه سازی 20 در نظر گرفته شده است.
2. برای آنالیز دفاع واندر، از دفاع واندر یکی از بچه های سرور 2 استفاده شده است که هر بار ضریبی به این مقدار نیروی دفاعی داده شده است. البته برای سادگی کار اعداد به 5000 گرد شده اند. از آنجایی که همه زره سازی 20 ندارند، زره سازی نیروهایی که دفاع خوبی دارند، 11 در نظر گرفته شده است.
3. به علت وجود تعداد زیادی قهرمان در واندر، تاثیر قهرمان به جای 20 درصد؛ 10 درصد در نظر گرفته شده است. { این دو فرض(فرض قهرمان + فرض زره سازی) تقریبا فرضهای درستی بودند توی مثالی که چک شد }
4. دیوار واندر 20 در نظر گرفته شده است.
5. نژاد مدافع ، ابتدا توتن، سپس گول و سپس رومی در نظر گرفته شده است.
6. 10% پلاس وجود ندارد.
7. تاثیر کتیبه در نظر گرفته نشده است.
8. از آنجایی که هدف این محاسبات فقط برای مهاجمین توتن نیست بنابراین تاثیر لیمونادسازی برای رمرهایی(همرهای دژکوب خالص) که منجنیق ندارند در نظر گرفته نمیشود.


برای سناریو اول تنها از دو تا همرهای بچه های سرور 2، یعنی همر پیمان عزیز (Kinghector) و همر sparta59 استفاده میشه. و برای نیروهای دفاعی واندر هم، از این لینک که مربوط به سرور 2 هست استفاده میشه، با این تفاوت که هر بار ضریبی در این نیروی دفاعی اعمال میشود. به این معنی که یکبار همین تعداد نیروی دفاعی، یکبار 3 برابر، یکبار 7 برابر و بار آخر 11 برابر این نیروی دفاعی برای نیروهای دفاعی واندر در نظر گرفته شده است.

برای شروع تاپیک، سناریوی بالا با عنوان سناریوی شماره 1 مطابق شرایط زیر تعریف می شود .

سناریوی شماره 1 :

در این سناریو، چند فرض وجود دارد.

فرضهای ثابت:

1) از همین دو همر ذکر شده در بالا استفاده خواهد شد با این تفاوت که میزان دژکوب و منجنیق طوری تغییر خواهند کرد که زمان ساخت، ثابت باشد، به فرض مثال، اگر 10 هزار منجنیق یک نفر داره، بعد محاسبه شده که اگه این طرف همون زمان رو میگذاشت و دژکوب میساخت چقدر دژکوب میتونسته داشته باشه و این مقدار دژکوب چه تاثیری روی واندر میتونسته داشته باشه.

2) میزان دفاع واندر، ضریبی از میزان دفاع واندر لینک زیر است، با همون شرایطی که در ابتدا توضیح داده شد :
http://travian-reports.net/ir/report/47584521e1e

3) سطح دیوار عمارت جادوی رقیب 20 میباشد.

4) سطح عمارت جادوی رقیب 95 میباشد.

5) همرها سطح واندر را ، هدف میگیرند.

به طور طبیعی باید فرض شود که شما حدودا با 6 تا واندر رقیب مواجه هستید و برای هر 6 تا باید برنامه داشته باشید، ولی برای شروع کار، صرفا یک واندر رو اینجا مدنظر قرار میدهیم. و بعدا همونطور که در بالا ذکر شد میشه سناریوهای مختلفی رو تعریف کرد و نتیجه رو دید.


هدف: به حداقل رساندن سطح عمارت جادو با دو همر ذکر شده .



اکنون 3 نوع تغییر در شرایط سناریو میدهیم :

1. میزان دفاع 1 برابر، 3 برابر، 7 برابر و 11 برابر دفاع لینک ذکر شده باشد.

2. چهار حالت را در نظر میگیریم :

حالت الف) در محاسبات از همین همرها با همین تعداد منجنیق و دژکوب استفاده شود .

حالت ب) در حالت ب قراره که فرض بشه kinghector فقط دژکوب بسازه و sparta59 فقط منجنیق. به جای اینکه جفتشون هم منجنیق بسازند و هم دژکوب.


حالت ج ) در حالت ج قراره که فرض بشه sparta59 فقط دژکوب بسازه و kinghector فقط منجنیق.


حالت د) در حالت د، قراره که فرض بشه که هیچ کدوم از این دو نفر دژکوب نسازند و جفتشون فقط منجنیق بسازند .


3. تغییر نژاد مدافع از توتن به گول و سپس رومن.


بنابراین 4 زیر سناریو در ادامه تعریف خواهد شد. در سناریوی 1-1 ، مقدار نیروی دفاعی واندر، 1 برابر لینک، در سناریوی 2-1 ، 3 برابر لینک، در سناریوی 3-1 ، 7 برابر لینک و بالاخره در سناریوی 4-1 ، مقدار نیروی دفاعی واندر، 11 برابر لینک یاد شده در نظر گرفته شده است.

از آنجایی که از این به بعد مقاله بیشتر شبیه سازی و محاسبات هست، ابتدا جدول نتایج شبیه سازیها با توجه به شرایط یاد شده، آورده شده است. تا کسانی که خیلی دربند چگونگی شبیه سازیها نیستند ، بتونند خیلی راحت نتیجه رو در همین ابتدای پست ببینند و از خواندن بخش دوم یعنی زیر سناریوهای مختلف و نتایج شبیه سازیهای آنها ، پرهیز کنند .





در جدول بالا اعداد ذکر شده به معنی مقدار خوب بودن آن انتخاب در بین 4 خانه هم رنگ کنار هم هست. به این معنی که عدد 1، بهترین جواب و عدد 4 بدترین جواب رو در بین 4 خانه همرنگ کنار هم دارد. اگر دو عدد مساوی بودند به این معنی است که انتخاب هر دو حالت ، نتیجه یکسان میدهد.


موفق باشید


لازم به ذکره که بگم این مطلب از ّFarzan عزیز است