تبلیغات
کاملترین اموزش تراوین - زمان ساخت سرباز برای رومی ها
سه شنبه 18 آبان 1389

زمان ساخت سرباز برای رومی ها

   نوشته شده توسط: Puzzle_JJ    

سلام
اینجا زمان ساخت سرباز برای رومی ها رو توضیح میدیم :


خوب:
بهترین زمان ساخت سرباز برای رومی از نظر من زمانی است که وقتی تمام منابعت را برای ساخت سرباز (هر نوعی) میگذاری، و نیمی از آن ساخته می شود، منابع آن قدر جمع شود که به اندازه ی نیمی دیگر بتوانی باز از همان نوع سرباز یا انواع دیگر بسازی. رومی چون زیاد غارت نمی کند (به اندازه ی توتن) باید منابعش را خیلی بالا ببرد، طوری که در ساعت ۵۰۰ منبع تولید داشته باشد و میزان گندمش هم کافی باشد. به نظرم درمورد روم اگر شرایط اطرافت خاص نیست و فرصت رشد داری، ابتدا منابع را به سطح ده برسان بعد برو سراغ لشگر. چون دقیقا در عرض یک هفته بزرگترین لشگر در ۵۰ × ۵۰ و چه بسا بیشتر را خواهی داشت.

وقتی هزار منبع در ساعت تولید کنی، در روز میشود ۲۴۰۰۰ منبع و در هفته میشود ۷ × ۲۴۰۰۰ یعنی: ۱۶۸۰۰۰ و با این منابع حدوداً میتوانی اینقدر سرباز بسازی (حداقل):

لژیون : ۹۳۴
محافظ: ۱۰۵۱
شمشیرزن: ۸۰۱
خبرچین: ۱۰۰۰ (تقریبی)
شوالیه: ۳۰۶
سزار: ۲۱۰
دژکوب: ۱۸۷
منجنیق: ۱۰۰ (تقریبی)

تازه این در صورتی به این ارقام می رسد (حداقلش این است که) بکوب و بدون انجام هیچ کاری فقط سرباز بسازی. تازه هر کدام جداگانه این تعداد میشود وگرنه اگر هم لژیون بسازی هم شمشیرزن هم سزار رقم پایین تر می آید. ولی اگر بدون هیچ وققه ای تنها یکی از اینها را بسازی به حداقلش میرسی. امّا چه چیزهایی باعث میشود به حداکثر برسی؟

۱- داشتن واهه یا پلاس برای افزایش تولید:


الف: چوب
تأثیرگذار برای تربیت یا ساختن تعداد بیشتری:
شوالیه و دژکوب


ب: خشت
تأثیرگذار برای تربیت یا ساختن تعداد بیشتری:
خبرچین و منجنیق آتشین


پ: آهن
تأثیرگذار برای تربیت یا ساختن تعداد بیشتری:
لژیون، محافظ، شمشیرزن و شوالیه سزار


ت: گندم
هیچ کدام! (فقط برای مصرف گندم!)

امّا این گندم یا چوب و خشت این قدرها هم که می بینی بی مصرف نیستند. چون می توانی از تعداد زیادی که این میان خشت یا چوب یا گندم اضافه می آید (اگر مدام دژکوب و منجنیق یا شوالیه و خبرچین بسازی، آهن هم اضافه می آید.) برای تعدیل منابع استفاده کنی. که این خود دو روش دارد:

a: استفاده از تاجر تعدیل که سه طلا مصرف میکند و روش کار آن بدین شکل است که منابعی که از بقیه بیشترند را به منابعی که خیلی کمترند اضافه میکند تا همه ی منابع تقریبا مساوی شوند. (جادوگر است یک جورهایی! وگرنه چطور ممکن است ناگهان خشت به آهن یا چوب به گندم تبدیل شود؟!! به لحاظ منطق درام قصه میگم!!)

b: روش تعدیل دستی که هیچ طلایی مصرف نمیکند و فقط فسفر زیادی از مغز و آب زیادی از چشم می سوزاند! چون باید یا بگردی و بهترین پیشنهادهای بازار برای تعویض منبع بادآورده با منبع کم آورده (!) را قبول کنی (بازار و میدان تجارت سطح بالای موردنیازش را هم درنظر بگیر) و یا خودت پیشنهاد در بازار اضافه کنی و تا سربازهایت دارند ساخته میشوند، منتظر پذیرفته شدن آن پیشنهادها باشی که روش سخت و طاقت فرسایی است! روش اول که قبول کردن بهترین و به صرفه ترین پیشنهادهای هر لحظه موجود در بازار است، روش کمتر خسته کننده ای است. چون میتوانی انواع و اقسام پیشنهادها را ببینی و بهترین ها را (علی رقم فاصله ی زیاد *) انتخاب کنی.

* : در این بخش فاصله زیاد مهم نیست. چرا؟ چون تو مدام در حال ساخت سرباز هستی و چه یک ساعت بعد چه شش ساعت بعد تاجر پیشنهاددهنده، منابع مورد نیازت را برایت بیاورد، وقتی ساخت سربازان را شروع کنی، سربازان جدید بعد از ساخت سربازان قبلی ساخته میشوند. بنابراین اگر الآن هم تربیت نیروهای جدید را بزنی با مثلاً هشت ساعت دیگر (که هیچ نیرویی درحال ساخت نباشد...) فرقی نمیکند، چون این نیروهای جدید دقیقاً از همان هشت ساعت دیگر تربیت می شوند.


۲- داشتن دهکده های ساپورت:


الف: دهکده های دیگر خودت که بوسیله ی آنها میتوانی از دو برابر اعداد ذکر شده تا چند برابر بیشتر سرباز بسازی. یا اینکه بجای تعدیل منابع موردنیازت را از طریق آنها فراهم کنی و وقتی یک روز تمام سرباز ساختی و انبار دهکده های دوم و سومت از منابع غیر مورد نیاز دهکده ی اول پر شدند، حالا تعدیل را در آنجا انجام دهی. یا اینکه نوع تربیت سربازانت را تغییر دهی. مثال می زنم تا متوجه منظورم بشی:

فرض کن تمام روز در دهکده اولت پیاده نظام رومی (مثلا شمشیرزن) ساختی و مقدار زیادی آهن از دهکده های ساپورت برایت حواله شد، حالا چیزی که در آن دهکده ها بیشتر باد آورده به ترتیب گندم، چوب و از همه بیشتر خشت است. حالا خشت زیادی در چند دهکده ی دیگرت داری، میتوانی آنها را به دهکده ی اول (منظور همان محل ساخت سرباز است) بفرستی و با خشت و چوب باقی مانده خبرچین و شوالیه تربیت کنی، یا دژکوب و منجنیق بسازی. بعد که به تعادل رسیدی دوباره به روال عادی برگردی و همان شمشیرزن را تربیت کنی.

اتفاقا اینطوری از یک بُعدی بودن فرار میکنی و انواع و اقسام نیروهای موردنیاز یک لشگر خوب را خواهی داشت. علاوه بر آن هیجان و حساب کتاب و انگیزه ها و اهداف کوتاه مدت خود در این ماراتُن را افزایش می دهی و احساس اینکه داری کار بیهوده و ساده ای انجام میدهی را از بین خواهی برد.

ب: دهکده های هم اتحادی: این برای زمانی است که تو یکی از سرلشگران اتحاد هستی و ده ۱۵ گندمی داری و قرار است لشگر بزرگی برای اتحاد و استفاده در جنگ ها بسازی تا نیازهای هم اتحادی هایت را برطرف کنی. خُب مشخص است که قرار است لشگر عظیمی ساخته شود و این ربطی به عنوان «زمان ساخت سرباز برای رومی ها» ندارد. ولی چون این تاپیک در بخش آموزش قرار گرفته به این موضوع هم می پردازم.

اول اینکه باید هم اتحادی هایت به تو اعتماد داشته باشند و رابطه ی خوبی با تو برقرار کنند.
دوم. هم اتحادی هایت فاصله ی زیادی با تو نداشته باشند (اگر چند تا اینجوری باشند مهم نیست.)
سوم. همه به تو برای انجام این کار کمک کنند.
چهارم. حداکثر تولیدات را داشته باشند تا بتوانند از هر دهکده تولید یک ساعت خود را (با بهترین رقم) برایت ارسال کنند.
پنجم. در ابتدا نیاز به گندم نداری، ولی وقتی تولیدات گندمت کم شود، آنقدر سرباز نداشته باشند که از پس گندم خودشان هم برنیایند چه برسد به اینکه برای تو حواله کنند.
ششم. خودت هم علاوه بر ده ۱۵ گندمی دیگر برای پارک کردن نیروهای ساخته شده در آن (یعنی برای پشتیبانی به ده ۱۵ گندمی دیگرت بفرستی تا از گندم آنجا استفاده کنند نه گندم دهکده ی مذکور) داشته باشی و واهه و پلاس گندم هم همینطور.

این موارد دست به دست هم میدهند تا بدون کمترین وقفه ای لشگریان بزرگی بسازی و آرام آرام حتی به سربازخانه بزرگ و اصطبل بزرگ برسی. (توضیحات بیشتر در باره ی یگان ویژه ی اتحاد بماند برای زمانی دیگر... برمیگردیم به همان موضوع تربیت لشگریان و ساختن کاتاها در دهکده ی رومی شما!)

پ: غارت یا گرفتن مالیات! این روش هم به نوعی دهکده ی ساپورت محسوب میشود ولی نوع غیر پاستوریزه ی آن هست (نه البته غیر قانونی!) که در آن علاوه بر تولیدات دهکده های تو و دهکده های هم اتحادی ها، پای غارت فارم ها هم به میان می آید و با لشگری که تا آن موقع ساخته شده به غارت آنها می پردازی و همینطور تعداد لشگریان را افزایش میدهی و در کنار آن گستره ی غارت را هم افزایش میدهی! (از ۳۲ × ۳۲ تا ۵۰ × ۵۰ همینطور الی دورتر!) تا اینکه بتوانی از آمار محاسبه شده در این تاپیک هم فراتر بروی و تولید مضاعفی برای دهکده ات داشته باشی!

البته همانطور که گفته شد رومی نژاد غارت کننده ای نیست (برای رشد و شروع بازی) امّا وقتی کار از شمشیرزن ابتدای بازی میگذرد و به شوالیه و سزار می رسد، دیگر هیچ رومی ای حاضر نمی شود از سرعت و میزان غارت شوالیه، و قدرت شوالیه سزار برای رسیدن به اهداف خویش بگذرد! خداوکیلی وقتی تنها با ۱۰۰ شوالیه سرعت ۱۴ فرسنگ در ساعت را پیدا میکنی و در زمان کم ۱۰,۰۰۰ منبع به دست می آوری (حداکثر البته اگر فارم هایت تپل باشند و تولید و استفاده کمی از منابع بکنند!) چرا باید این فرصت را از دست بدهی؟

هر چند وقتی به منجنیق رسیدی دیگر لازم نیست پای سربازان و اسب هایشان را خسته کنی؛ فقط کافی است با تهدید و انجام رزمایش روی فارم های عزیز و محترم آن ها را به دادن مالیاتشان تشویق کنی (!) و تشریح کنی که دادن مالیان حق نیست بلکه وظیفه است! و هر کسی مالیات به حساب نریزه، مطمئن میشم که مریضه!*!! (عجب شعری شد!) خودت تا ته اش را برو... (;

موفق باشید

لازم به ذکره که بگم این مطلب از  dokhtardayi  عزیز است