تبلیغات
کاملترین اموزش تراوین - انواع بازیکنان در تراوین
چهارشنبه 19 آبان 1389

انواع بازیکنان در تراوین

   نوشته شده توسط: Puzzle_JJ    

سلام
اینجا در مورد انواع بازیکنان در تراوین بحث می کنیم

خوب :
در ابتدا باید بگم که مقاله بیشتر برای لیدرها و مقامات اتحادها میتونه کاربرد داشته باشه ولی بازیکنان عادی هم برای اطلاعات و آشنایی با افراد و اتحادی که در آن هستند میتوانند از این مطالب استفاده کنند چه بسا در سرور بعدی خودشان مؤسس یک اتحاد شدند!!!

ببینید دوستان عزیز برای اینکه یک اتحاد یا یک مجموعه اتحاد بتونه تا پایان یک سرور بره و موفق هم بره به چند تیپ بازیکن احتیاج داره و کمبود هر کدام از انواع این بازیکنان میتواند موجب ناتوانی و نقصان و در نهایت شکست یک اتحاد بشه .
برای همین من بازیکنان رو از نظر بازی به چند دسته تقسیم میکنم و هر کدام رو از دیدگاه خودم شرح میدهم.
البته تاکید میکنم که این برداشت شخصی من است وممکنه تقسیم بندیهای دیگه و از جنبه های دیگه هم وجود داشته باشه . اما انواع بازیکنان در تراوین :
۱-فارم ها : بیشترین تعداد بازیکنان رو این دسته تشکیل میدهند .
بعضیها وقت کافی برای این بازی ندارند و قادر به ارتباط با دیگران و پیدا کردن جانشین نیستند و فارم میشوند.
بعضی دیگر دفعه اول است و به اصول بازی آشنایی ندارند و به خودشان زحمت آموزش و خواندن و پرسیدن هم نمیدهند و در نهایت فارم میشوند .
ولی حتما بازیکنان با تجربه و به خصوص کسانی که مثل من تجربه تاسیس و هدایت یک اتحاد رو داشته اند با من موافق هستند که اصولا بعضی از بازیکنان فارم هستند یعنی هر کاری هم بکنی و هر زحمتی هم که بکشی باز هم این بازی رو یاد نمیگیرند .
یادش به خیر اتحاد اول خودم به اسم گرین ....هر کاری میکردم و خودم رو میکشتم که به بعضیها یاد بدم چطور غارت نشوند انگار نه انگار .......صد بار براشون توضیح میدادم که استاد ،مخفیگاه بساز و سطح اون رو ببر بالا ....
وقتی چند ساعت منزل نیستی یا قبل از خواب منابع رو خرج کن و نیروها رو بفرست بیرون از دهکده هوا خوری!!!!
ولی بعد از چندین هفته باز هم خیلیها همین کارها رو نمیتونستند انجام بدن میگویند :
نرود میخ آهنین در سنگ........
کسانی که میخواهند بازی رو موفق ادامه بدهند به خصوص لیدرها یکی از مهمترین کارها در اوایل سرور شناسایی این گونه بازیکنان و اخراج آنها هست ،حمایت و آموزش آنها هیچ فایده ای ندارد و تلف کردن وقت و هدر دادن زحمت خودتان و باقی اتحاد است . چون در ابتدا خیلی ها پاپ بازی میکنند کمی دشوار است ولی با کمی دقت و ابتکار و چند آزمایش خیلی راحت میشه اونها رو شناخت و بعد اخراج کرد .

۲- بازیکنان تکنیکی :
این دسته از بازیکنان اصول اولیه بازی تراوین رو بلد هستند ، کارهایی مثل افزایش جمعیت ،ساختن مناسب ساختمانها و یک ارتش خوب رو بلد هستند انجام بدند . و میتوانند در مقابله با یک بازیکن هم رده خودشان دفاع و حمله کنند .در سطح پیشرفته و خوب این بازیکنان کارهای حساس فردی مثل اینسرت و زدن نیروهای مهاجم در دهکده خودش در فاصله چند ثانیه (کانتر) رو هم به خوبی انجام میدهند .
اینها از مزایای بازیکنان تکنیکی است ،ولی مشکلی که این نوع از افراد دارند و آنها را از بازیکنان تاکتیکی ،یعنی دسته سوم ،مجزا میکند عدم توانائی در کار گروهی و عدم هماهنگی با لیدرها و اتحاد است .در اتحادهای خوب که بعد از ماه سوم تشکیل میشود " سرورهای عادی " بیشتر از این نوع بازیکنان تشکیل میشوند و در اتحادها بسته به قدرت آنها و کمی هم شانس بین ۳۵ تا ۵۵ نفر از اعضای اتحاد رو این نوع تشکیل میدهند .
بازیکنان تکنیکی به دو دسته بزرگ تقسیم میشوند:
اول بازیکنان پاپ باز و دوم بازیکنان مهاجم .
البته منظورم از پاپ باز پاپ اصولی است نه کسانی که فارم هستند .
نمونه های زیادی از بازیکنان خوب و حتی نابغه پاپ یا تهاجمی تکنیکی در سرور های ایران وجود دارد ولی عدم همکاری با اتحاد و لیدرها, عدم ثبات در بازی عوض کردن مدام اتحاد و مشکلات زیاد با افراد مختلف میتواند در نهایت به ناکامی آنها منجر شود .
شاید بتوان از قلیون به عنوان یکی از بهترین و شاخص یک بازیکن تهاجمی و تکنیکی در ایران نام برد نابغه ای که تا کنون هیچ سروری را به نیمه هم نرسانده!!
از تمام لیدرها سوال کنید .وقتی پلن ریخته میشود در یک اتحاد شاید فقط بشه روی ۱۰ نفر حساب کرد که دقیقا سر زمان, حمله اصلی و تمام فیک ها رو بزنند و خیال لیدر از بابت آنها کاملا راحت باشد.
معمولا لیدر یا پلنر یا بقیه بچه ها مجبور هستند به جای این افراد هم حمله ها رو لانچ کنند .پس بازیکنان تکنیکی هر چند قوی هستند ولی در جنگ ها یا کارهای گروهی نمیشه به طور کامل و چشم بسته و در تمام زمانها روی آنها حساب کرد .
یک لیدر خوب باید بتواند تا جایی که ممکن است با مدیریت صحیح و گاهی با فشار آنها رو هر چه بیشتر ترغیب به شرکت درکارهای گروهی مثل حمله و دفاع گروهی و نوشتن نظر در فروم و.....کند .

۳- بازیکنان تاکتیکی :
یا همان بازیکنان تاکتیک پذیر هستند ،
این دسته واقعا برای هر اتحادی و هر لیدری نعمتی به شمار میروند .و سنگ بنای قدرت یک اتحاد به شمار میروند .در ایران و در اتّحاد های تثبیت شده و خوب معمولا بین ۵ تا حداکثر ۱۵ بازیکن از این نوع وجود دارند که هر چه بیشتر ،بهتر .با دیده ها و شنیده های من در سرور های خارجی تعداد این بازیکنان بیشتر از ایران است .
در هنگام نیاز به بازرسی این بازیکنان اول از همه همکاری میکنند ،
اگر جایی نیاز به ساپورت منابع یا گندم یا دفاع داشته باشد خودشان انجام میدهند و بر عکس بقیه نیاز نیست که روزی چند بار لیدر پیام بدهد که آقایان گندم یا دفاع بفرستید ،یادتون نره !!
و اما مهمترین نکته یعنی در جنگها فیک ها رو با دقت و سر زمان صحیح میفرستند و حملات رو هم طبق پلن داده شده ارسال میکنند .در واقع خیال لیدر از بابت آنها راحت است و مثلا اگه ۱۰ تا بازیکن تاکتیک پذیر داشته باشد میداند که در هر پلن ۱۰ موج کاتا سر موقع به هدف اصابت میکند .که واقعا نعمتی است .
معمولا با جانشین یا دوال بازی میکنند و ساعت زیادی رو آنلاین هستند البته بازیکنان فردی هم هستند که تنها بازی میکنند و جزو این دسته میباشند .
البته مشکل این بازیکنان این است که نیاز به یک لیدر قوی و یک پلنر دقیق دارند و اگر اینها در اتحاد نباشند در حقیقت قدرت و زحمت این بچه ها هدر میرود و یا سر خورده و نا امیدمیشوند یا حذف میکنند .و یا فردی عمل میکنند و همر خودشان رو میزنند به دیوار .

۴- پلنر :
این نوع از بازیکنان به تعداد حداقل یک فرد در هر اتحاد مورد نیاز هست ،ولی وقتی که متا تشکیل میشود اگر در هر متا هم یک پلنر باشد کافی است و حتما لازم نیست که در تمام اتحادهاپلنر باشد چون حمله و دفاع مشترک است ولی اگر هم هر اتحاد یک پلنرداشته باشد بسیار خوب است چون اولا از کار پلنر اصلی کم میشود و هر اتحادی میتواند در جنگهای کوچک و مستقل یا مثلا حمله به فیدرها خودش پلن بدهد، ولی باید دقت شود که به خصوص در هنگام ساخت واندر پلنها باید کاملا هماهنگ باشد چون در این مرحله هر اشتباهی میتواند جبران ناپذیر باشد .
ممکن است خیلیها به خصوص تازه کارها و یا کسانی که هنوز به زمان آمدن کتیبه ها نرسیده اند بگویند پلنر دیگه کیلوی چنده : چند تا مختصات میدی و همه میزنند دیگه!!!!!!
ولی بازیکنان حرفه ای متوجه حرف من میشوند که پلن های دقیق و اجرای آن تا چه میزان موثر و کار آمد است .تعیین هدف درست در زمان درست و ضربه اساسی به آن از مهمترین عوامل در پیروزی یک جنگ است .
گاهی زدن یک یا دو فرد از یک اتحاد در زمان مناسب ۸۰% راه پیروزی در جنگ رو هموار میکنه.
پس اتحاد هایی که برایend game برنامه ریزی میخواهند بکنند باید هر طور شده چنین مهره مهمی را به دست بیاورند و گرنه به طور صد در صد بهتره وقت و پول خود رو تلف نکنند .یک پلن غلط و عجولانه در جنگ میتونه چندین همر خوب رو نابود کنه بدون هیچ دستاوردی ....و بسته به زمان بازی ممکنه اصلا دیگه قابل جبران نباشه .
شاید بتوانم بگویم که بعد از لیدر مهمترین فرد در یک اتحاد از خیلی از جهات پلنر میباشد .

۵- استراتژیست :
بازیکنی است که قادر به تحلیل و پیشبینی روند بازی و سرور در آینده میباشد .
این خصوصیات را یا به دلیل هوش بالا یا تجربه زیاد در بازی و یا آشنا بودن با علم بازی و مطالعه به دست میاورد و گاهی هر سه این عوامل رو با هم دارد .
استراتژیست میتواند پیشبینی کند که روند سرور به چه سمتی پیش میرود و در نتیجه اتحاد در آن زمان بهتر است چه سیاستی را پیش بگیرد .
مثلا چه زمانی وارد جنگ شود یا چه زمانی برای ادغام مناسب است یا روند تشکیل ربع ها در سرور و به وجود آمدن متاها با چه روشی و کدام اتحادها موفق تر میتواند باشد .
همین بازیکن است که باید تشخیص دهد آیایک اتحاد فارم شود بهتر است یا قابلییت زیر شاخه شدن رو داره .
میتواند پیش بینی کند که با روند فعلی سرور در پایان چه تعداد همر و ....نیاز است و چه کار هایی باید انجام شود .
استراتژیستها بازیکنان به شدت کمیابی هستند!!
چون در حالی که درmid game بازی همه به فکر چیف کردن یا گنده کردن همر خود هستند یا میخواهند منطقه خودشان رو پاک سازی کنند تا مثلا ۱۵ گندمی بیشتر یا فارم بیشتری به دست بیاورند آنها چند ماه آینده رو میبینند و کارهایی که باید انجام بشه .
به نظر من با یک دید خوشبینانه در هر سرور شاید ۴ یا ۵ تا استراتژیست خوب وجود داشته باشد ،
بهترین مشاور میتوانند برای لیدرها باشند و اصلا لزومی ندارد که خودشان یک بازیکن هجومی یا با رتبه خیلی بالا باشند ،فقط دید خوب و هوش بالا و آینده نگری هست که اونها رو ممتاز میکند.

۶-سیاستمدار:
انسانی منطقی و عملگرا با روابط عمومی بالا .
این نوع از بازیکنان که هر اتحادی بهتر است یکی از آنها رو داشته باشه کارشان درست عکس استراتژیست ها است .
هر چه استراتژیست افق های دورتری رو میبینه سیاستمدار به دنبال حل کردن مشکلات فعلی و روز مره اتحاد است .
بهترین پستها برای این بازیکنان وزیر خارجی و وزیر داخلی است . در ابتدای سرور مهارت این بازیکن میتونه افراد قوی زیادی رو جذب اتحاد کنه .در واقع با ادبیّات خوب و روابط عمومی بالا میتونه افراد رو قانع کنه که این اتحاد بهترین برای اونها میتونه باشه .در همین زمان با مذاکره میتونه جلوی خیلی از جنگ ها رو بگیره و با اتحاد های قوی و همسایه روابط خوب ایجاد ایجاد کنه .
در اواسط بازی که یکی از مشکلات اتحادها اختلاف داخلی سر فارمها و چیف کردن است و همینطور مشکلات زیاد با زیر شاخه ها یا متحدین این بازیکن واقعا میتونه درخشش خودش رو نشان بده و از بسیاری از اختلاف ها جلوگیری کنه و یا اختلاف های به وجود آمده رو میانجی گری و حل کنه .
نبود چنین بازیکنی میتونه ضربه جدی و اساسی به یک اتحاد بزنه .
تجربه به من نشان داد که در زمان جنگ وقتی هیچ کدام از زیر شاخه ها از ما حمایت نکردند و ما نامید و افسرده بودیم وجود یک سیاست درست و اصولی که چنین شخصی آنرا تنظیم و اجرا کند تا چه حد میتواند مفید باشد .
در تنظیم و اجرای گرفتن کتیبه ها و همینطوردر زمان ساخت واندر هم به هماهنگی و اتحاد میان بالها و یکدلی و رفع اختلاف ها کمک فراوانی میکند .

۷- لیدر :
و اما میرسیم به لیدر ، اگه استراتژیست رو مغز اتحاد و سیاستمدار رو قلب اتحاد بنامیم بدون شک لیدر روح یک اتحاد است .
باید دارای سه فاکتور اساسی باشه :
-قدرت مدیریت بالا
-قابلیت رهبری
-توانائی تصمیم گیری در شرایط حساس و فشار بالا

اگر یک لیدر غیر از سه شرط بالا دارای شخصیت کاریزماتیک هم باشد که دیگر به یک لیدر ایده آل تبدیل میشود .
لیدرمشاوره رو از استراتژیست و مشاورانش میگیره و انجام کارها رو به سیاستمدار یا پلنر میسپره ولی در نهایت اونه که تصمیم میگیره و در نتیجه مسولیت تصمیمات هم با اونه .حتی در اتحاد هایی که به صورت شورا اداره میشه هم در نهایت یک فرد باید تصمیم آخر رو بگیره و ابلاغ کنه .و گر نه کارها پیش نمیره .
البته در نظر داشته باشید که :
تصمیم های بزرگ همیشه منجر به پیروزیهای بزرگ نمیشوند،گاه شکست های بزرگ به بار میآورند.
به نظر من لیدر بهتره که روی اکانتش دو یا سه نفر دیگه هم بازی کنند به این صورت که یک نفر مسول پاپ و یک نفر مسول غارت و یک هم مسول ساخت همر یا ارتش و نظارت بر آن را به عهده بگیرد تا لیدر بتواند راحت به کارها و تصمیمات کلی بپردازد .
من از روی تجربه میگم ،لیدر یک اتحاد بزرگ از اواسط بازی شاید روزی بیش از ۵۰ تا نامه دریافت کند .که باید بخواند و جواب بدهد .
چندین تلفن رو باید جواب بده که بعضی بسیار طولانی هستند غیر از این هماهنگی با شاخه ها و زدن نامه های عمومی هم هست و فکر کردن به بازی و آینده هم وقت زیادی میگیره .
حالا اگه این فرد بخواد به فکر غارت و افزایش جمعیت یا چیف و......باشه یا در وسط یک جنگ در فکر اینسرت ۲۰ تا دهکده خودش باشه آیا دیگه وقتی برای کارهای اساسی و تصمیمات سنجیده و درست باقی میمونه؟
من که فکر نمیکنم .
بسیار خوب دوستان این۶ تیپ بازیکنانی هستند که از نظر من در یک اتحاد باید وجود داشته باشند ،غیر از فارمها ، و هر کدام نقش مهمی در موفقیت یک اتحاد بازی میکنند .
اما نکته اول اینکه ۴ بازیکن پلنر ، استراتژیست، سیاستمدار و لیدر حتما لازم نیست که ۴ فرد مجزا باشند .گاهی یک نفر دو یا چند تا از این خصوصیات رو با هم داره ،مثلا ممکنه لیدری خودش پلنر هم باشه .
یا لیدر یک سیاستمدارخوب هم باشه .
و دیگه اینکه این تقسیم بندی نظر شخصی من است و میشه بازیکنان رو از نظر موارد مختلف دیگه هم تقسیم بندی کرد .
ببخشید که سر شما رو درد آوردم نمیدونم که اصلا مفید بود یا نه و آیا کسی حوصله خواندن مطلب طولانی مثل این رو داره یا نه .
به هر حال امیدوارم که مفید باشه و شما هم منو راهنمایی کنید و نظر خودتون رو بگین .


پیروز باشید.


لازم به ذکره که بگم این مطلب از babak1352 عزیز است