تبلیغات
کاملترین اموزش تراوین - امتیاز فرهنگی چیست و چگونه افزایش میابد ؟
چهارشنبه 19 آبان 1389

امتیاز فرهنگی چیست و چگونه افزایش میابد ؟

   نوشته شده توسط: Puzzle_JJ    

سلام
اینجا در مورد امتیاز فرهنگی (CP) بحث می کنیم :

خوب:

توی تراوین همونطور كه میدونید همه چیز مثل زنجیر به هم وصل شده
هدف نهایی بازی 100 كردن واندره و برای اون شما نباید بزارید كه واندر رقیبتون زودتر از شما 100 بشه
پس احتیاج به نیروی هجومی برای حمله به واندر رقیب و دفاعی برای دفاع از واندر خودی دارید

برای ساختن نیرو احتیاج به منابع - علی الخصوص گندم به عنوان غذای نیروها - دارید
و برای منابع باید تعداد دهكده هاتون رو افزایش بدین تا تولیداتتون زیاد بشه

و در نهایت برای افزایش تعداد دهكده ها احتیاج به امتیاز فرهنگی دارید

امتیاز فرهنگی اساسی ترین فاكتور و رمز پیشرفت توی بازیه

 

اما چطوری میشه امتیاز فرهنگی( ( Culture Point یا به شكل مخفف ( CP)بدست آورد

اول به عنوان یه عدد تقریبی و میانگین شما باید به تعداد دهكده هاتون ضربدر 500 (البته در این زمان از بازی - در در اواسط بازی این عدد بیشتر میشه -) تولید امتیاز فرهنگی داشته باشید
مثلا اگه 6 تا دهكده دارید باید حدود 3000 CP روزانه تولید كنید

-
 میزان CP تولیدی هر دهكده رو میتونید در اقامتگاه اون دهكده - در قسمت امتیاز فرهنگی - ببینید و CP كل در اقامتگاه تمام دهكده ها قابل مشاهده است -
برای رسیدن به عدد 500 :اگه همه ی معادن و مزارع بیرون دهكده 10 بشن و 25% افزایشی های داخل دهكده 5 بشه
118
امتیاز میگیرین . اما ساختمانهایی که با کمترین منابع ممکن بیشترین امتیاز فرهنگی  رو میدن عبارتند از :
بازار سطح 20 : 115
ساختمان اصلی سطح 20: 77
سفارت سطح 15: 62
انبار و انبار غذای سطح 15 : 30
اقامتگاه سطح 10 : 12
دفتر تجارت سطح 10 : 19
دارالفنون سطح 15 : 62
مجموع : 495
بازار و دارالفنون و سفارت و ساختمان اصلی ساختمانهای بسیار مهمی هستند كه با هزینه ی نسبتا كم CP بالایی ( و همچنین افزایش جمعیت بالا ) به شما میدن

دقت كنید : كه عامل هزینه برای این زمان از بازی - تا مدتی بعد از مید گیم -عامل مهمی هست مثلا تالار سطح 20 با هزینه ای به اندازه ی تقریبا 12.5 برابر بازار192 CP میده كه معادل 1.7 برابر بازاره و بالا بردنش الان به صرفه نیست .

حالا بعد از اینكه این ساختمونا رو ساختین عاملی كه باعث سبقت شما از بقیه میشه برگزاری جشن هست
میدونید كه هر جشن كوچیك رو میشه در یك تالار سطح 1 برگزار كرد
این جشن پس از اتمامش ( كه در تالار سطح 1 . 24 ساعت طول میكشه ) 500 امتیاز فرهنگی بهتون میده.
حالا اگه مثلا شما 6 تا دهكده داشته باشید  كه CP 3000 روزانه دارن  و در 3 تا از این دهكده ها جشن بگیرید روزی 1500 CP اضافه خواهید داشت
یعنی سرعت پیشرفت شما 50% افزایش پیدا میكنه - به عبارتی اگه قرار باشه بدون جشن 12 روزه دهكده ی 7م رو بگیرید در این حالت 8 روزه اینكارو انجام میدین

 

یه نکته اگه یادتون باشه اون بالا گفتیم که اول ساختمون هایcpدار رو تو یک ده بسازید بعد جشن بگیرید
من معتقدم که بعد از 10 کردن همه منابع و کارخونه ها ( چوببری ،آسیاب(... ، ساخت بازار برای خروج منابع از ده باید تالار برپا کرد و روزانه یک جشن کوچیک برگذار کرد

پس اولویت با جشن هست نه ساختمون cp دار

با چیزی که من به روی اکانت های دوستان تو همین سرور دیدم به یه نسبت تجربی می رسم برای تعداد جشن و تعداد دهکده ها :

با گلد بازی کردن :

شما n تا دهکده دارید باید تو n-1 تاش جشن کوچک برگزار کنید
مثلا شما 5 تا ده دارید باید 4 تاش جشن برگذار کنید و اون ده 5 هم داره بالا می یاد و هنوز منابعش 10 نشده .

با گلد کم یا بدون گلد بازی کردن

برای n دهکده می شه n-3 تا جشن برگذار کرد
مثلا 6 تا دهکده دارید حتما حتما باید تو 3 تاش جشن کوچیک بر گذار کنید

تفاوت با گلد یا بی گلد بازی کردن تو توانایی اتمام سریع ساخت ساختمونهاس و کسی که گلد استفاده می کنه زودتر دهکده هاش رو به حداکثر تولید و بعد جشن می رسونه

 

یه فرقی هست بین یه ساختمون مثل سفارت کهcpخوب می ده و با جشن
فرقش هم در اینه که امتیاز فرهنگی جشن نقده

یه دفعه من تو فروم بازی هم محاسبه کردم در نگاه اول سفارت چون همیشگی هست باید بهتر از جشن باشه
محاسبه اش رو اگه فروم باز شد براتون می ذارم
خلاصه اش این میشد یادمه که اگه هزینه سفارت 20 رو ما داشته باشیم باهاش می تونیم یه تعداد زیادی جشن بگیریم و با اون تعداد جشن مقدار A تاcpمی گیریم به صورت نقدی ، ولی اگه سفارت بسازیم با همون منابع تا 34 روز امتیاز فرهنگی ای که روزانه بهمون می ده کمتر از اون مقدار A هست و بعد از 34 روز سرمایه گذاری ای که روی سفارت کردیم از جشن بهتر می شه و تا آخر بازی سود می کنیم .
ولی تو اون 34 روز (مخصوصا روزهای اولش ) می شه سریعتر ده اضافه کرد و بازیکنهایی که الان رنک های بالا هستند هر 6 الی 10 روز یه ده می گیرند و این به لطف نقد بودن جشن هست

از یه جایی به بعد مثلا 10-12 تا دهکده هزینه سفارت 20 کردن خیلی راحت می شه و به لطف دهکده های زیادی که داری می تونی تو همه دهکده هات این دست ساختمون ها رو زیاد کنی .

کلا 4 تا ساختمون داریم که از بقیه بهترcpمی دند که به ترتیب :
ساختمان اصلی-
-
برای دهکده بالا بردن اجباری
-
هزینه کم برای بالا بردن
  
خوب CP ، به نسبت هزینه


ایراد بزرگی که داره اینه که از سطح 13-12 به بعدش ساخت خودش خیلی زمان می بره و یه جورایی اگه بی گلد بخوای ببری بالا بهتره (به نظر من و تجربی)که اول منابع رو ببری بالا بعد ساختمون اصلی رو بخاطر ( مقدار امتیاز فرهنگیش

سفارت

-
به جز یک ده غیر ضروری (اونم سطح 1)
-
زمان ساخت معمولی
-
تا سطح 10 هزینه اش فوق العاده کم

سطح 1 اش تو هر دهکده ای لازمه چون با زیر 500 منبع هزینه احداث ساعتی 5Cpمی ده که خیلی خوبه
از سطح 10 به بعد یواش یواش گرون می شه و سطح 15 به بعدش حتی واسه لیدر ها کمر شکنه، cpباز هم خوب می ده به همون نسبت . ولی ایرادی که داره اینه که سرمایه گذاری سنگینیه اگه مشکل منبع هست نباید رو این قسمت هزینه کرد ، مثل این می مونه که شما بری سهام بخری بعد از بی پول و فقر تلف بشی


دارلفنون
برای ساخت تالار ضروری ( سطح ( 10
تا سطح 10 قیمت ارزان
زمان ساخت هم معمولی

قیمت ، cp، زمان ساخت تقریبا مشابه سفارت هست
از لحاظ کاربردی هم که واقعا تو اکثر ده ها لازم نیست
ولی مهمترین نکته اش اینه حتما باید باشه تا بشه جشن گرفت

بازار

-
ضرورت : از نان شب واجب نر

خوب cp - 
-
قیمت تا زیر 10 ارزون ، 15 به 20 این هم کمر شکن هست

هر 3 تا ساختمون سفارت ،بازار ، دارلفنون از 15 به بعد واقعا گرون هستند ولی بازار برای رسیدن به دفتر تجارت باید 20 بشه ولی سفارت و دارلفنون این 20 شدن اجباری رو ندارند

روند پیشنهادی من برای یک ده :

ساختمون اصلی 10
انبار ها بیاد بالا تا ظرفیت 11000
منابع همه 7
ساختمون اصلی 13
بازار 10
منابع 10
کارخونه ها احداث بشند تا 4-5 بیاد بالا
دارالفنون 10
تالار ساخته بشه - جشن از این جا شروع می شه
بازار بره بشه 20
اصطبل 10
دفتر تجارت
ساختمون اصلی 20
سفارت 10
آسته آسته سفارت دارلنون رو بالاتر از 10 بیاریم

ایهاالناس !! به چه زبونی بگم جشن بگیرید

اصلاحیه:  


درمورد رومن ها بعد از اینكه منابع به سطح 10 میرسه و كارخونه های افزایشی مركز 5 میشه تولید به حدود ( بدون طلا)  4000 تا در ساعت میرسه
و یه مقدار داشتن فقط 10 تا تاجر با ظرفیت حمل كلی 5000 مشكل ساز هست
من معمولا بازارم وقتی كه منابعم 10 میشه بین 16 تا 18 هست
و در مرحله بعدی سریع 20 میكنم تا دفتر تجارت بسازم

درباره ی سطح انبار هم ایده ای كه برای ابتدای بنای یه دهكده - یعنی از اول احداثش تا زمانی كه اون دهكده تبدیل به فیدر میشه(یعنی شما دیگه منابع توش نمیریزی تا سطح ساختموناش رو افزایش بدی- خودش میریزه :)و منابع ازش به دهكده های دیگه میدی) - دارم اینه كه سطح انبارم رو تا اندازه ای بالا میبرم كه تا 12 ساعت اگه از منابع برداشت نكردم منابع سرریز نكنن ( هر كسی بسته به زمانی كه ممكنه آن نشه میتونه این 12 ساعت رو در حد منطقی تغییر بده )



لازم به ذکره که بگم این مطلب از AydinT عزیز  است