تبلیغات
کاملترین اموزش تراوین - سبک غارت برای تمام نژاد ها (بخصوص رومن و گول)
سه شنبه 18 آبان 1389

سبک غارت برای تمام نژاد ها (بخصوص رومن و گول)

   نوشته شده توسط: Puzzle_JJ    

سلام
اینجا سبک غارت برای تمام نژاد ها (بخصوص رومن و گول) رو مورد بحث قرار میدیم :

خب:

هممون خوب می دونیم که رکن اصلی تراویان غارت کردن و غارت نشدنه.
و اینکه با نژاد توتن بهتر می شه غارت کرد. ولی در مورد نژاد های دیگه چی؟؟؟؟
خوب مسلما اون ها هم ویژگی های خودشونو دارن. ولی دلیل بر این نیست که نشه باهشون خوب غارت کرد. (چه بسا بخوبی توتن ها و حتی بهتر)

خوب بریم سر اصل موضوع.

پیشنیاز ها:
  1. 24*7 سر دهکده تون باشید.
  2. همبازی داشته باشید. (دوال)


روش 15 برای توتن ها رو به صورت خلاصه:
  1. ساختمان اصلی 3
  2. انبار و انبار غذا 1، بازار 1
  3. اردوگاه 1، سرباز خانه 1
  4. ساخت گرزدار، غارت
  5. حداقل یه مخفیگاه سطح 10 (شدیدا توصیه می شه)
نکات:
  • مرحله 2 فقط برای کسایی هست که می خوان از تعدیل منابع استفاده کنند. (شدیدا توصیه می شه)
  • اگر از تعدیل منابع استفاده می کنید، حتما 33 طلا رو برای این کار نگه دارید. با این کا شما می تونید 11 بار منابعتونو تعدیل کنید که برای حدود یک هفته (سرور معمولی 2 هفته) کافیه. که البته چه بهتر اگه طلای اضافی هم داشته باشید. (با اون دوتای دیگه می تونید سربازخونه و اردوگاه رو سریع بسازید تا زودتر غارتو شروع کنید.)
  • حتما باید بازی رو وقتی شروع کنید که دهکده رها شده به اندازه کافی وجود داشته باشه. ترجیحا سرور معمولی بعد از 6 روز و سپید بعد از 2 روز – حداقل – و حداکث زمانی که اکثرا دارن می رن سراغ ساخت منجنیق و سواره نظام (چون اکثرا دفاع زیاد دارن و بدون جاسوسی تلفات می ره بالا- البته بخاطر این که دهکده های رها شده زیاد می شه مقدار غارت هم با گذر زمان تصاعدی زیاد می شه).
  • هرگز نزارید گندمتون زیاد منفی بشه و حداقل 200 گندم ته انبارتونو هیچوقت مصرف نکنید. (هنگام تعدیل حواستون باشه)
  • بد نیست یه مخفیگاه بزنید تا اگه غارت شدید (که حتما می شید) یه مقدار منابع براتون باقی بمونه. توصیه می شه که مخفیگاه به اندازه ای داشته باشید که هیچ چیز ازتون غارت نشه. (اگه کسی حتی یه بار ازتون دست پر برگرده. مطمئن باشید اینقدر حمله می کنه تا اینکه تلفات بده - و بگیره - )
خوب این روش چون خیلی زود جواب می ده امتحان کردنش ضرری نداره.(بعد از حدود 2-3 روز (سرور معمولی 7-8 روز) یا بیشتر سربازاتون از دست می دین یا با 50-60 تا سرباز – حداقل – می رین سراغ سبک نیمه جمعیتی – نیمه غارتی)
به این دلیل هم بهش می گن روش 15 چون که میانگین جمعیت شما در این چند روز 15 می مونه (حداقل 9- بدون بازار و انبار ها- و حداکثر حدود 20- ارتقاء چند تا هیزم شکن برای جبران کمبود چوب و مخفیگاه -).
البته این ایرادو یکی از بچه ها به روش 15 گرفته که این ایراد کاملا وارده (با اجازه من یه کم ویرایشش کردم - دقت کنیدقبل از این کهایراد بگیرید منظور ایشون جمعیت خود شماست نه جمعیت دهکده هایی که غارت می کنید):

اول بازی برات توتن :
  • دهکده ای با جمعیت 9 به پایین خطر بالایی داره. بدلیل اینکه ممکن هست پست سر هم به شما حمله کنند و نتونید جا خالی بدید (همه این نوع دهکده رو بدون بررسی قبلی مورد حمله قرار می دن)
  • دهکده بین 15-9 خطر کمتر
  • دهکده بالای 15 کمترین خطر موجود

البته باید بگم که من به عنوان یه غارت گر دهکده های زیر 20 رو بدون توجه به نوع نژادشون غارت می کنم. چون احتمال این که سرباز داشته باشه حتی از 1% هم خیلی کمتره. و تلفاتش چون که خیلی کم پیش می یاد قابل چشم پوشی هست. (حتی اگر چنین دهکده ای سرباز داشته باشه -که به احتمال 95% هم توتنه- چون دفاعی نداره راحت می شه لهش کرد.)

خوب این روش که اصلا برای رومی ها جواب نمی ده. چون خیلی طول می کشه تا بتونید چند تا لژیون بسازید تا برید غارت. ولی تا حدودی برای گل جواب می ده. خوب باز هم سود غارت خوب نیست و صرفش کمه. (یه مقدار بیشتر از ارتقاء منابع)

برای همین توصیه می شه که ابتدا یه مقدار منابع ارتقاء بدید و بعد برید سراغ سبک غارت تا برای شروع بتونید سریع سرباز بسازید. توصیه من اینه که حداقل منابعو به سطح 1(حداکثر 2) برسونید (گندم زار بر حسب نیاز) و منابع اصلی تونو 2(حداکثر 3). نیاز هم نیست مثلا همه آهن ها رو به 3 برسونید.
منظور از منابع اصلی منابعی هست که برای ساخت سرباز بیشتر به اون نیاز دارید. برای مثال پیاده گل به خشت زیاد و چوب متوسط و به آهن کم احتیاج داره. و لژیون آهن زیاد و چوب متوسط زیاد و خشت متوسط.
خوب خساست هم به خرج ندین و حداقل یه مخفیگاه سطح بالا داشته باشید.
یه نکته جالب توی این روش اینه که شما به تعدیل منابع زیاد احتیاج ندارید و بجاش می تونید 25% افزوده منابعو فعال کنید. (کاملا بستگی به نحوه بازی خودتون داره)
پس باید شبیه به این کار کنید

  1. هم منابع سطح 1 (حداکثر 2)
  2. منابع اصلی 2 (حداکثر 3)
  3. ساختمان اصلی 3
  4. انبار1، انبار غذا 1، بازار 1 (اگر نخواستید از تعدیل منابع استفاده کنید این مرحله رو نادیده بگیرید – ساخت انبار ها بر حسب نیاز)
  5. اردوگاه 1، سربازخانه 1
  6. ساخت سرباز و شروع غارت
  7. ساخت حداقل یه مخفی گاه سطح 10
خوب این جا باید یک نکته خیلی مهمو در نظر بگیرید که گرزدار یک سرباز ارزون و قدرت حمله بالاست. ولی در مورد لژیون یک سرباز گرون و پیاده یک سرباز با قدرت حمله ناچیزه. پس اصلا نباید از سبک غارت گرزدار تقلید کنید.
ابتدا باید دنبال دهکده هایی با جمعیت زیر 20 بگردید (دهکده های توتن ترجیحا پایین تر). و تا وقتی که مطمئن نشدید که دهکده های بالای 20 هیچ سربازی ندارند نباید به آنها حمله کنید. بخصوص با پیاده باید خیلی دقت کنید چونکه اگر حتی یک موش هم داشته باشد شما بی چون و چرا تلفات می دهید.
داشتن جاسوس هم یکی از احتیاجات غارتگری هست. پس سعی کنید بعد از چند روز (سرور معمولی حد اکثر بعد از 10-12 روز) برید سراغ تحقیق جاسوس.

خوب حالا بریم سراغ نحوه غارت :

اصولا ما دو نوع غارت داریم:
  • فله ای (مانند بوت)
  • منطقی (با جمع آوری اطلاعات)

این تعاریف خیلی دقیق و پر معنی هستن. و متاسفانه یه نفر با لحنی بی ادبانه اصرار داره که من از تعاریف اون استفاده کنم (چون معتقد هست که فقط خودش درست می گه).

غارت فله ای:
کار خواصی نیاز نیست که انجام بدید. فقط برای خودتون یک سری قوانینی برای غارت وضع می کنید. برای مثال:

  1. جمعیت زیر 20 با 3-5 سرباز
  2. زیر 40 با 8-12 سرباز توجه به سرعت رشد
  3. زیر 60 با 15-18 با احتیاط
  4. ....
  5. تلفات => توقف عملیات
  6. بازدهی بالا => غارت مضاعف
  7. و ... .
نکته: چون که اسمش غارت منطقی نیست دلیل بر این نمی شه که توش منطقی برای غارت وجود نداشته باشه و شما باید تا جایی که می تونید قواعد غارتتونو جوری وضع کنید که متناسب با توان دفاعی و سرعت رشد جمعیت اون دهکده باشه. مثلا اگه سریع رشد می کنه سعی کنید اول با یه تعداد کمتری سرباز حمله کنید که تلفات احتمالی بالا نره و یا از خیر غارت بگذرید.
هر چند وقت یه بار هم شعاع غارتو افزایش بدید

نقاط ضعف
:
  • این نو دهکده های بی دفاع خیلی سریع لو می رن و بعد از یکی دوبار غارت خوب یه دفعه میزان غارت ازشون کاهش زیاد خواهد داشت.
  • تلفات پیش بینی نشده هست و شما باید خطر کنید
  • زمان زیادیو باید صرف پیدا کردن و غارتشون کنید (بدلیل تعداد زیاد حملات)
  • از همه مهمتر شما هیچ وقت نمی تونید دهکده های بی دفاع با ظرفیت عالی پیدا کنید. چون همه وقتتون رو صرف دهکده های کوچیک می کنید.
  • شما هیچ وقت به یک غارت کلان دست پیدا نخواهید کرد. در واقع توی سبک غارت فله ای، اگر 15 تا لژیون دسته پر از غارت برگردند خوش اقبال بودید (در اوایل بازی).
در مورد فرستادن حمله غارت هم چیز پیچیده ای وجود نداره. وقتی 2 تا سرباز ساختید حمله رو از دهکده های با جمعیت زیر 15 ترجیحا و توتن های زیر 10 شروع کنید و سعی کنید به تعداد سربازاتون شعاع غارتو گسترش بدید. مثلا زیر 20 تا 7*7 زیر 30 تا 21*21 زیر 50تا 35*35 و بیشتر از اون بسته به نیاز و تعداد دهکده ها و توانایی شما و ... . سعی کنید به هر دهکده متناسب با منابعش و احتمال توانایی دفاعیش حمله کنید. مثلا اصلا توصیه نمی شه که به دهکده های بالای 20 با کمتر از 5 تا سرباز حمله کنید. درمورد گل هم که توصیه می شه فقط به دهکده هایی حمله کنید که مطمئن هستید 100% خالیه. وگرنه غارتو بی خیال شید.


و اما غارت منطقی:
این روش بازدهی خیلی خوبی داره و این که تلفات پیشبینی نشده خیلی می یاد پایین. اما خوب پیش نیاز های گرونی رو داره.
  • داشتن سرباز زیاد (بالای 100 تا)
  • داشتن سواره نظام (برای غارت های سریع و برقآسا) - توصیه شده
  • و از همه مهم تر جمع آوری اطلاعات (با جاسوس یا غیره)
خوب دو پیش نیاز اولی که معلومه، اول می رید دارالفنون می سازید و بعد هم سایر پیش نیاز های تحقیق جاسوس و سواره نظام.
سواره نظام برای اینه که شما وقتی فهمیدید فلانی 20هزار منابع داره باید بجنبید و قبل از این که طرف برسه سر دهکدش و یا این که یکی دیگه خالیش کنه (مثلا هم اتحادیه ای هاتو با خوندن گزارش جاسوسی شما) همشو خالی کنید. چون احتمال این که یک چنین دهکده ای در فاصله کم یافت بشه خیلی کمه و ممکنه ارسال پیاده نظام چند ساعت طول بکشه که تا اون موقع طرف اومده و همشو خالی کرده.

این هم یه نمونه از غارت منطقی که توی هفته دوم سرور سرعت سرور http://speed.travian.co.ee/ انجام شده و به وضوح کار آمدی این روشو نشون می ده.
توجه کنید این غارت با نژاد گول و جمعیت 240 از یک رومن با جمعیت 300 انجام شده. (حدودا هفته سوم سرور معمولی می شه)
نمونه غارت منطقی
ابتدا یک جاسوسی انجام شد و وقتی دیدم که طرف هیچی دفاعی نداره. یه حمله غارت بهش زدم (هنوز جاسوسام برنگشته بودن) و وقتی دیدم غارت 100% بود یه جاسوسی از منابعش کردم و دیدم که 35 هزار تا داره. پس طی چندین حمله متوالی انبارشو خالی کردم. (قابل توجه اون آدمی که بی ادبانه منو به دروغگویی متهم کرد - اگه اطلاعات کافی ندارین دلیل بر این نیست که به دیگران توهین کنید)

و اما در مورد جمع آوری اطلاعات

دو راه وجود داره. یکی این که خودتون با چند بار جاسوسی از یکی (حداقل 2 بار با فاصله زمانی چند ساعت) بفهمید که دهش بی دفاعه و انباراش پره.
برای این کار سعی نکنید از تعداد جاسوس زیاد استفاده کنید چون 1 جاسوس همون کاری رو می کنه که 10 انجام می ده ولی بجاش اگه طرف جاسوس داشته باشه تلفات کم می شه. و اگه طرف جاسوس داشته باشه، به احتمال زیاد دفاعی به اندازه تو دیوار کردن شما داره پس اطلاعاتی که از جاسوسی از این فرد بدشت می یاد ارزش چندانی نداره. (این موضوع بیشتر در اول بازی صادقه چون وسط بازی هر بچه ای هم 100 تا جاسوس توی دهکدش داره – واسه زهر چشم گیری)
از هیچ بنی بشری هم نترسید. از همه جاسوسی کنید. به یکی دو بار هم اکتفا نکنید(ممکنه سربازاش رفته باشن غارت). و همین طور به یک نوع جاسوسی هم اکتفا نکنید. چون که ممکنه توی یه دهکده هیچ نیروی نباشه ولی طرف یه قصر داشته باشه با دیوار که در این صورت شما حداقل 5-6 تا تلفات می دین.
با جاسوسی فقط می تونید احتمال بدید که امکان غارت از فلان دهکده تا چه حد قویه. جاسوس نمی تونه ظرفیت مخفیگاهو نشون بده و همین طور تعداد تله ها. و این که معمولا افراد تا حداقل یه بار غارت نشن به فکر اقدامات دفاعی نمی افتند. پس ممکنه شما با 10 تا شوالیه یه بار غارتش کنید اونم 100% سود و بلافاصله 50 تا لژیون بفرستید و نصفشون نابود بشن. پس جاسوسی هیچ وقت تضمین یک غارت پرسود نیست.

روش دوم جمع آوری اطلاعات


این روش خیلی کم خرج تره و کاملا بستگی به هوش و ذکاوت شما داره. حالا می گم چطوری.
اساس این روش بر جمع آوری اطلاعات از هم اتحادیه ای هاتونه. به این صورت که کافیه گزارش های حملات و غارت و جاسوسی های اون هارو بخونید و دهکده های قابل غارت جدیدی رو کشف کنید. همون طور که می دونید. توی صفحه هر دهکده چند حمله آخر شما و هم اتحادیه ای هاتون رو می زاره و همین طور در بخش حملات اتحاد.
بازم دو روش وجود داره: 1 این که دهکده هایی رو که احتمال می دهید استعداد غارت شدنو داره رو از توی نقشه در می یارید و اگر احتمالا یکی از هم اتحادیه ای هاتون به اون حمله کرده باشه، در این صورت می تونید عملا بفهمید که طرف استعدادشو داره یا نه. اگه هم چند بار بهش حمله شده که دیگه 99% استعدادشو داره. پس بفرستیدش توی فهرست غارت.
راه دومم این که از صفحه حملات اتحاده که بستکی به قبال شما داره. چون اگه توی یه اتحاد غارتگر باشید این فهرست نهایتا حملات 15 دقیقه پیش رو نشون می ده (20-30 حمله آخر). شما هم که نمی تونید 24 ساعت توی این بخش وایسید. پس کاملا به اقبال شما بستگی داره.ولی همیشه سعی کنید که گزارش های این بخشو خوب مطالعه کنید.
باز هم از غارت کردن هیچ بنی بشری نترسد. چون اگه شما از یه نفر 20هزارتا غارت کردید و طرف بدونه که اگه به شما حمله کنه 100 گرزی از دست می ده، حتی به خواب هم به شما حمله نمی کنه. پس اگه نامه تحدید آمیز در این رابطه دریافت کردید حتما دوباره به اون یارو حمله کنید. چون کسی که بتونه از خودش دفاع کنه وای نمی سه اول با شما کلکل کنه. یه راست با 2هزار تا گرزی می یاد سوراغتون. در این صورتم نگران نباشید. اول که جاخالی بدید. بعدشم یه نامه با این موزون که "بابا اینا همش تجربه هست. فردا پس فردا اینا برات خاطره می شه یادت می یاد کلی کیف می کنی. بی خی" و از این حرفا
مطمئن باشید اعصاب طرف یکم آروم تر می شه و منطقی تر فکر می کنه (این که به جای خسارت دیدن مجدد از شما-کشته شدن سربازاش توی حمله، دفاعشو قوی کنه)
خوب پیش نیازات این روش.
شما باید یک اتحاد غارت گر که نزدیک شما هم باشه (نه همه اعضاش بیخ گوشتون باشن و پر از بچه باشه) و شمارو هم بپذیره. خوب اینجاس که توانایی شما مشخص می شه.

برای این کار اول باید با استفاده از http://travianmap.net/?ln=en / ابزار تمام اتحادای نزدیکتونو پیدا کنید. به این صورت که میزنید Advanced Search بعد مختصات خودتون رو +-20 وارد می کنید. به جای نام بازی کن * (ستاره) ی زارید و می زندی دسته بندی بر اساس اتحاد. بعد یه فهرست می یاره که تیکه اولین گزینه رو بردارید (اولین گزینه مال افراد فاقد اتحاده) و توی بقیه دنبال اتحاد دلخواهتون می گردید. البته توجه داشته باشید که تو این فهرست فقط اعضایی که توی اون مختصات هستند نمایش داده می شوند. نه کل اعضای اون اتحاد.

نکات متفرقه:
فقط یه اصل در مورد پیاده گل اینه که به هیچ وجه خطر نکنید که ضررش بیشتر از سودشه. چون قدرت حمله پیاده 15 تا در حالی که دفاع موش 20 تا در برابر پیاده نظامه (همینطور گرزی). قیمتشم که325 تا هست که خوب خیلی به صرفه نیست که بخاین تلفاتم بدید.
و کلا در مورد گلای گل. وقتی شروع به ساخت تله کنید که از لحاظ منابع در مضیقه نباشید. منظورم اینه که اگه منابعو صرف ساخت تله و ارتقاء تله ساز کردید زیاد عقب نیفتید. من پیشنهاد می کنم تا وقتی همه منابع به 3 نرسیده (بغیر از گندمزار بخصوص در سرور 3×) و حداقل 40 تا پیاده ندارید اقدام به ساخت تله نکنید. چون که یا باید خیلی تله داشته (بالای 200 تا برای شروع) باشید یا هیچی. کمترش کفایت کلی حمله های پی در پی رو نمی کنه. وسربازاتون هم بالای 40تا باشه. اگه کسی با سربازای زیاد بهتون حمله کرد تلفاتتون کم شه و تلفات زیادی هم بگیرید. (نهایتا یکی با 250 تا حمله می کنه –چه تله داشته باشید چه نداشه باشید. پس بهتر داشته باشید- و مثلا شما 220 تا تله دارید و 50 تا پیاده. خو در این صورت طرف نفله می شه و می ره حظف می کنه. یا این که می گید 10 هزار تا برفست سربازات مال خودت. (مال بد بیخ ریشه سابش)
اگه هم اسیر زیاد گرفتید، طمع نکنید و سعی کنید به جای این که طرفو بیشتر ترغیب به حمله کنید (بخصوص اگه طرف هم اتحادی و دوست زیاد داشته باشه)، باهاش با گرفتن باج کمتر کنار بیاید. هم این که تله هاتون حفظ می شه و هم این که یه چیز اضافی هم آیدتون می شه.

با نژاد رومی ها هم که فقط سعی کنید قبل از ساخت سرباز یکم منابعو ببرید بالا و افراطی سرباز نسازید. 30% درامدتونو برای ارتقاء منابع کنار بگزارید(البته وقتی سربازاتون از 30 تا بیشتر شد.) رومی ها کلا شروع کندی دارن ولی به محض این که سربازاشون می ره بالای 100 تا و منابعشون بالای سطح 5 دیگه پیشرفتشون سریع تر می شه. بخصوص زمانی که جاسوس و شوالیه رو تحقیق می کنن که می یان توی فهرست برترین غارتگرای هفته.

و همچنین بعد از یه ماه برید سراغ دهکده 2(3× بعد از 8-9 روز). حتما 15 گندمی باشه ولی نیاز نیست آبادی های درصد بالا زیاد داشته باشه. ول حتما سعی کنید یه جایی دهکده 2 تونو بزنید که دوربرش 2-3 تا 15 گندمی دیگه باشه. با این حساب شما می تونید چند تا ارتش سنگین داشته باشید. توجه کنید که توی دهکده های 6 گندمی بیشتر از 3-2 هزارتا سرباز نمی شه ساخت. (3× 7-8 هزار تا) که اصلا بدردی نمی خوره. بخصوص آخر بازی. و فقط توی 15 گندمی می شه بالای 10-20 هزار تا سرباز ساخت.

بعد از ساخت ده 2 باید حتما برید سراغ تحقیق بقیه سربازا (اگه تا حالا نرفتید). بخصوص سعی کنید یه حمله و دفاع متعادل (سواره و پیاده) برای خودتون درست کنید. بخصوص در مورد توتن که باید حتما بعد از چند روز برید سراغ تحقیق نیزه دار.


تا این جا غارت فله ای و منطقی رو تعریف کردیم.

حالا بپردازیم اصلا چرا رومن و حتی گول.

توجه کنید توتن به خاطر گرزدارش معروفه. و یه خورده هم به خاطر تبرزن (چون بین مهاجم های پیاده هم ارزونترینه هم قدرت حمله و غارت بالایی داره - منظورم از مهاجم پیاده شمشیر زن گول و رومن هست - و هم دفاعش نسبت به گرزدار خیلی بهتر - ولی هنوز پایینه -)
ولی توجه کنید یه غارتگر خوب حتما باید دفاع خوبی هم داشته باشه. درسته که اصلا نباید دفاع کنی و باید همش جاخالی بدین. ولی خوب چند با می تونین این کارو کامل انجام بدین.
مثلا فرض کنید تازه نیم ساعت از دهکدتون غافل شدید و توی همین مدت همسایه از خدا بی خبرتون با 20 تا گرزدار زده به شما حمله می کنه (واسه غارت به خیال خودش.)و شما هم 50 تا سرباز توی دهکدتون دارین. خود در این موقعیت دوست دارین نژادتون چی باشه؟ توتن یا گول؟
قبول دارم که دلیل کافیی نیست ولی قانع کننده هست. ممکن بگید می شه دفاع توتنو با تحقیق نیزه دار تقویت می کنیم. بازم یک مشکل.
توجه کنید که شما این دهکده رو برای غارتگری در حد فجیع تاسیس کردید و حتی از ارتقاء منابع هم چشم پوشی کردید. حالا چطور توقع دارید که حداقل نصف درامد غارتتونو واسه ساخت مدافع کنار بزارید. (مدافعی که اصلا نمی شه باهش غارت کرد چون در هر صورت با هر تعدادی هم که حمله کنید تلفات می دین)
این در حالی هست که لژونر یک سرباز مدافع هم محسوب می شه و سرباز پیاده که کلا مدافعه. پس دیگه شما نیاز به تحقیق و ساخت مدافع ندارین و کلی منابع صرفه جویی می کنید.
توجه کنید که دقیقا همین مشکل هست که توتن ها کم کم از اواسط بازی به بعد به حذف کردن می یفتن. (حذف کردن بعد از 7-8 هفته خیلی سخته و فقط وقتی یه توتن حاضر به انجام این کار می شه که نابود شده باشه.
که کاملا هم محتمله. ولی برای یه رومن یا حتی گول این احتمال خیلی کمتره. چون رومی ها و گول ها (بخصوص رومی ها) هر مهاجمی که می سازن دفاع خوبی داره. پس دیگه نیاز نیست که حتما توی همه دهکده هاشون مدافع بسازن. ولی در مورد توتن که فقط دفاع دلاور (در برابر پیاده) و شوالیه (مقابل سواره) قابل قبوله(توجه کنید بین مهاجم هاش).
واسه همین (که توتن ها مدافع رو باید جدا از مهاجم بسازن) اواسط بازی به بعد ناکارامدتر از بقیه می شن. و عملا از دور رقابت کنار می رن.
تا این جا همش دلایل ضعف توتن رو گفتیم.
ولی خوب نقاط قوت رومن یا گول چیه؟
خوب رومن بعد از این که رفت سراغ دهکده های بعدیش (منظورم وقتی هست که اصولا یه رومن از پس خود بر می یاد) دیگه نگاهش هم نمی شه کرد. چون اصولا یه 200-300 تایی توی دهکدش لژیون دار پس از یه ابهت و دفاع نسبتا خوبی برخورداره. و اصلا کسی حتی جرات جاسوسی از یه گل جمعیت 200 به بالا رو به خودش نمی ده.
پس می بینم که فقط اولش سخته. در حالی که کار با توتن تا روز آخر پر دردسر و بسیار نا مطمئنه.

خوب سبک غارت رومی ها و گول ها هم خیلی با توتن ها فرق می کنه و اصولا آسون تره. چون شما به ندرت تعداد سربازاتون از جمعیتتون بیشتر می شه (در اوایل) در حالی که یه توتن پرکار حداقل سربازاش دو برابر جمعیتشه و سرباز بیشتر = ارسال حمله غارت بیشتر و در کل دردسر.

در واقع شما اصلا نباید برای شروع غارت با رومی یا گول عجله کنید. و خیلی راحت می تونید دقیقا روز اول بازی ثبت نام کنید و یکی دو روزو جمعیتی کار کنید. بخصوص با گول که اصولا نباید پیاده زیاد بسازید و باید روی تحقیق رعد تمرکز کنید.
برای یه گول تحقیق رعد توی هفته اول یا حداکثر دوم خیلی حیاتی هست و کلا تعیین می کنه که شما تا چه حد می تونید بر منطقه مسلط بشید.

خوب زیادی حرف زدم توضیحات بسه. بریم سراغ نحوه کار

با رومن:
1) شما باید بعد از این که سرباز خونه رو زدید فقط روی ساخت لژون تمرکز کنید (حداقل یه 2 روزی -سپید یه روز)
با این احوال شما می تونید توی همین دو روز 20-30 تا لژیون داشته باشید.
2) خوب اصلا عجله ای برای غرات منطقی نداشته باشید و به همون غارت فله ای اکتفا کنید. چون این نوع غارت اصولا برای وقتی که اطراف شما (منظور فاصله های کم-نه صرفا 7*7 یا 13*13) پر از دهکده های جمعیت بالاست.
3) و از آبادی ها هم غافل نشید و مدام برسی کنید که شاید یه نفر پاکشون کرده باشه که در این صورت باید هر روز دو سه بار به اون واحه حمله کنید (برای جلوگیری از تخمریزی مجدد موجوداتش) و توجه کنید که یه آیادی به خوبی یه دهکده با جمعیت پایین منابع داره. (یه نفر اشاره کرد از نوع منابع 400 تا داره-من فکر می کردم کلا 800 تا داشته باشه- و این نشون می ده که کاملا زدن یه واحه سود داره)
معمولا توتن ها وقتی خیلی گرسنشون می شه می زنن به آبادی ها (شایدم برای بالا بردن سطح قهرمان چون بعضی از واحه ها دفاعشون خیلی ناچیزه)
4) توجه کنید من اصلا پیشنهاد نمی کنم تا وقتی که دهکده دو رو نزدید برید سراغ تحقیق شوالیه. چون تحقیق و ساخت شوالیه یکم براتون گرون تموم می شه و در این صورت مجبور می شین که ساخت دهکده دو رو به تعویق بندازین.
توجه: این کاملا بسته به مقدار غارتی هست که شما داریدو ممکنه انقدر غارت کنید (مثلا هفته اول 50 هزار با بالا) که دیگه اون وقت داشتن شوالیه براتون حیاتی هست. چون با هاش می تونید بهتر غارت کنید. ولی اصولا رومن واسه غارت اونم اول بازی ساخته نشده پس روی ساخت شوالیه زیاد حساب نکنید.
ولی از جمله مزیت های شواله غارت توتن ها و قتل عام گرزداراشونه که خیلی کیف می ده. بخصوص اگه یه قهرمان هم داشته باشید که دیگه به واجبات تبدیل می شه که دمار از روزگار توتن ها در بیارید. (قابل توجه توتن باز ها)
در حالی که شما به دهکده دو بیشتر از شوالیه احتیاج دارید.
5) بجاش می تونید جاسوس تحقیق کنید و آمار توتن های منطقه رو بگیرید.
و اگر احتمالا یه دهکده پر از گرزدار دیدید عجله کنید. وقتشه که سطح قهرمانو بالا ببرید و چی خوشمزه تر از گرزی جون. یه وقت قهرمانو گشتن ندین و همراش یه خورده سرباز بفرستید. ولی نیاز نیست که خیلی بفرستید چون قهرمان خیلی سخت جونه و خونش به اندازه خون تمام سربازاشه (یعنی توی یه حمله حدودا به اندازه درصد تلفات از خون قهرمان کم می شه).
6)و برای قهرمان هم اصلا اسرار نداشته باشید که حتما شوالیه باشه یا حتی شمشیرزن. چون اکه بخوای صبر کنید تا مثلا شوالیه سازارو قهرمان کنید یکی دوماه از بازی گزشته در حالی که اوایل قهرمان خیلی بدرد می خوره. و بعد ها شما می تونید سربازای دیگه رو قهرمان کنید. فقط مهم که اول بازی برای مواقع ضروری یکی داشته باشید.رو این گزینه خیلی ایراد گرفته شده (که تا حد زیادی هم حق دارن)
چون که

  • هر کسی نمی تونه اول بازی از قهرمان درست استفاده کنه. چون قهرمان اول بازی فقط به درد پاک سازی می خوره که کار غارت گرای حرفه ای (این هم یه نمونه که نشون می ده چطور می شه با قهرمان یه دونه گرزدار توی عملیات پاکسازی صرفجویی کرد.)
    حمله اول (حمله با 5 گرزدار و قهرمان)
    حمله دوم (حمله با 23 گرزدار و قهرمان)
    تک حمله 25 تایی
  • به قول جناب ExterMinatoR هر کسی نمی یاد قهرمانشو پاک کنه (ایشون فقط همین یه موردو متذکر شدند که من نتونستم متوجه اشکالی که گرفتن بشم). چون سرعت یه قهرمان گرزدار نسبت به شوالیه توتن خیلی کمتر و باعث می شه که توی حملات آخر بازی سرعت کلی لشکرو کاهش بده و حمله رو به تعویق بندازه و بلا استفاده بشه. ولی چون اصولا توی حملات آخر بازی ترکیبی از سواره و پیاده استفاده می شه پس سرعت قهرمان باز هم تاثیر چندانی توی آخر بازی نداره. (مگر موارد خاص) (با تشکر از اون عده افرادی که این موردو برای من شرح دادند). پس باز هم نوع قهرمان مشکلی ایجاد نمی کنه که نشون می ده این ایراد زیاد بجا نیست.
  • و این که قدرت حمله قهرمان توی اول بازی خیلی مهمه و می تونه خیلی کمک کنه که تلفات کم بشه و به قول یکی از دستان نیاز نیست همون روز اول بری پاکسازی (ایشون این موردو توی چت بهم متذکر شد). پس می تونی یکی دو هفته صبر کنی و بری یه قهرمان درستو درمون بزنی.
    خوب حرف ایشون کاملا بجاست.
پس با توجه به نکته آخر بهتر که صبر کنید شوالیه بسازید و بعد یکی شو قهرمان کنید. (ولی ممکنه شوالیه ساختن برای یه رومن خیلی طول بکشه و یکی بخواد به جای اون دهکده دوشو بزنه -منظورم یه بازی کن متوسطه نه حرفه ای) ولی چون که یه گول باید در هر صورت بتونه توی هفته اول دوم رعدو بسازه پس صبر کردن براش خیلی بهتره. یه توتن هم که این قدر غارتش بالاست که اگه نتونست تا هفته سوم دلاور بزنه که وقعا بد کار کرده.
(توجه کنید رومی ها معمولا شوالیه رو قهرمان می کنند، توتن ها دلاورو، گول ها رعدو)


برای گول ها:
1) همون طور که گفتم باید روی تحقیق رعد تمرکز کنید و اصلا هیچ چیز دیگه ای مهم نیست (چون با پیاده غارتتون خیلی ناچیزه). بعد از این که منابع به سط 3-4 رسید -حداکثر- حتما برید سراغ پیش نیاز های تحقیقش.
2) و اصلا منابعو حروم تله ها نکنید اگه می خواید از شر غارتگرا راحت شید فقط مخفیگاهو بالا ببرید. اگه یکی خیلی سماجت کرد یه چند تا پیاده حرومش کنید. (هر بار که حمله کرد یکی دوتا جلوش بزارید)
این جوری می ره و پشت سرشو هم نیگا نمی کنه. البته وقتی رفتید رعدو تحقیق کردید پیشنهاد می کنم که تله سازو تا سطح 10 بالا ببرید و یه دفعه 200 تا تله بسازید.
و سربازای هیچ کسو تحت هیچ شرایتی (جز باج گرفتن) آزاد نکنید.
3) خوب وقتی که رعدو تحقیق کردید شما دیگه خدای منطقه شدید (البته از دید توتن ها) و بلافاصله یکشونو قهرمان کنید و بیفتید بجون گرزدارای بخت برگشته. اصلا هم به کسی رحم نکنید.
4) توجه کنید یکی از خصایل غارتگر ها بی رحمی به معنای فجیعه. پس فلخصوص چشای توتن های منطقه رو از کاسه در بیارید. و با این کار می تونید یه قهرمان سطح بالا برای خودتون دستو پا کنید.
5) خوب اگه خوب حساب کرده باشید شما از سایر هم قطاراتون جمعیت عقبید و باید جبران کنید. وقتی که دیگه رعدو تحقیق کردید، جاسوسو تحقیق کنید که خیلی واجبه. بعد برید توی کار منابع که این عقب افتادگی رو جبران کنید.
6) البته اصلا از ساخت رعد و حتی گرزدا غافل نشد.
و به نسبت 1-3 پیاده و رعد بسازید(رعد سه برابر پیاده). و بعد از مدتی هم حتما شمشیرزنو تحقیق کنید. چون این جوری هم هذینه ها کاهش پیدا می کنه و هم قدرت تهاجمتون افزایش می یابه

این مطلب هم به پایام رسید


لازم به ذکره که بگم این مطلب از Hayula عزیز  است